Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hijab

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-17, 21:47   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hijab

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Det er svært få situasjoner der et hodeplagg krever tilpasning i jobb og samfunnet for øvrig, er det ikke? De aller fleste arbeidsplasser som krever uniform har jo dette plagget som en del av sin standardverktøykasse. Det er i forbindelse med politi og forsvar som jeg kan komme på at det kan være problematisk, ellers er det svært få situasjoner hijab oppfattes som et påbud som krever tilpasning. Jeg kan forstå at de som går med hijab ikke har lyst til å være klare for å ta en diskusojn for å forklare eller forsvare sitt valg hele dagen.

Nå pratet jeg om religiøse påbud som f.eks bønner til fastsatte tider, faste, full tildekking, ikke røre svin, alkohol, dugnad som oppfattes som pengespill, jobb som innebærer kontakt med menn, hunder osv.
Har du samme eksempler der kristne fra den norske kirken har samme type påbud som følger de inn i det offentlige rom?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.