|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Avdeling for grublerier - hva nå, lille Norge?Nå tenker jeg ikke så mye på "vi er på vei til et sånt-og-sånt samfunn", selv om tråden sikkert kommer til å utvikle seg i uforutsigbare retninger, som vanlig.
![]() |
#2 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avdeling for grublerier - hva nå, lille Norge?En liten kilde til bruk i grublingen: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Avdeling for grublerier - hva nå, lille Norge?Dette er ikke ment som en kveruleringstråd, og for min del håper jeg at i hvert fall jeg legger igjen kampviljen i andre tråder - her undrer jeg skikkelig. Men hvorfor tenker du at det er rart? De har jo inngått en samarbeidsavtale, så uenighetene er jo avklart, kompromisser er inngått. Det er jo hele hensikten med den forrige stortingsperioden?
![]() |
#5 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Avdeling for grublerier - hva nå, lille Norge?Jeg synes liksom ikke KrF og FrP klinger bra sammen, med tanke på verdier. Med ser jo at de tydeligvis gjør det i den linken.
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Avdeling for grublerier - hva nå, lille Norge?Men igjen, poenget er at de har avtalt på forhånd hvilke saker de skal være enige om. Man ser jo også at Ap, SV og Sp har 100 % enighet da de satt i regjering sammen. Langt fra det etterpå.
![]() |
#7 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Avdeling for grublerier - hva nå, lille Norge?Jeg har inntatt en holdning om at vi bare får vente å se. Jeg syns nok det vil være litt merkelig om krf går i regjering med frp, og tror vel at de muligens får svi for det ved neste valg. Jeg tror at både venstre og krf ville vært tjent med å ikke gå i regjering og heller ikke inngå noen samarbeidsavtale, men hvem vet.
![]() |
#8 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Avdeling for grublerier - hva nå, lille Norge?
Og sånn må det jo nesten være. Så det er jo derfor ekstra viktig at venstre og krf tenker seg nøye om det er verd å gå i regjering med frp som jo jeg vil påstå ligger langt unna dem i viktige saker.
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Avdeling for grublerier - hva nå, lille Norge?Jeg tror ikke KrF vil gå regjering med FrP, da må det store endringer til på landsmøtet. Det vil aller, aller tidligst skje om noen år. De har malt seg selv inn i et hjørne der.
![]() |
#10 |
Jo flere jo bedre...
Synes ikke det er rart, men interessant. Interessant at de inngår en samarbeidsavtale med et parti de stemmer svært ulikt med i Stortinget. Å si at de da ikke dras i en retning de ellers ikke ville gått i, vil være feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Avdeling for grublerier - hva nå, lille Norge?Både KrF og Venstre ønsker ministerposter, sitte i regjering. Hvis det er samarbeidsklima nok til at de får uttrettet noe av politisk interesse og løfter. Jeg synes Hareide satser friskt på innvandring- og integererings minister posten. Det er FrP sitt sterkeste kort, for FrP politikk.
![]() |
#12 |
Prettiest mess ever seen
|
Men du ser jo akkurat det samme med SV og Sp? De ligger på litt over 50 % uten regjering, mens KrF og FrP ligger på litt under?
![]() |
#13 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Avdeling for grublerier - hva nå, lille Norge?I løpet av dagen har VG skrevet at KrF kan være interessert i utenriksminister posten, og at kilder i FrP sier at partiet gir ikke slipp på Listhaug som integreringsminister. Jeg ser ikke for meg Hareide som leder av UD, og et departement som ofte skal forsvare Listhaugs vurderinger. Bondevik gikk nok for utenriksminister når han kunne.
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Avdeling for grublerier - hva nå, lille Norge?Nå sa jo Hardeide senest 9 september i år at de ikke går inn i regjering hvis ikke Listhaug går ut. Og FrP sier hun ikke skal røres - eller dvs. Carl I. sier det - han er vel ikke kjent for å avklare meningene sine med partiledelsen før han uttaler seg, så man får kanskje høre mer på de andre som hevder det samme.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Jo flere jo bedre...
Nei, jeg synes ikke det er det samme. Da må du sammenligne H+FrP og Ap+SV og SP. Regjeringssamarbeid er noe helt annet enn en samarbeidsavtale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Avdeling for grublerier - hva nå, lille Norge?Ok, da er vi uenige. Poenget er at kompromissene er lagt før sakene kommer til avstemming i Stortinget.
![]() |
|
|