Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Adventskalender som passer tenåring

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-17, 11:45   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Billig og dyrt ræl omtales i svært mange tråder, også de som ikke omhandler folks økonomiske prioriteringer. I et forbrukspersoektiv så ER jo mye av det vi kjøper til barna våre "ræl", og ofte er det snakk om både overfylte barnerom og boliger med alt som barna samler på.

Jeg fanget ikke helt at intensjonen din var et innspill til forsvar for billig ræl, og jeg er synes kanskje det viktigste med kjøpehysteriet før jul, er å i det minste sørge for at det som blir kjøpt har en bruksverdi, uavhengig av hva det koster. Jeg er ikke tilhenger av dyrt ræl heller. Mine får ikke noen av delene. Sjokolade er ikke ræl.

Utgangspunktet mitt var at å være gøyal på andres vegne sjelden er en OK måte å få frem poenget på, det tror jeg du skjønte.

Jeg skjønner at du ikke oppfatter hva jeg prøver å poengtere her, hvis det er å være "gøyal på andres vegne" du tror er konseptet, det kan tenkes at jeg er vag i formuleringene eller at det er et ukjent perspektiv.

Men jeg kan godt skrive dette uten bruk av kneggesmileyer eller lignende: Å ved eksempelbruk ("når jeg lager kalender selv blir det også minst en tusenlapp!") eller ved negative sammenligninger ("jeg legger heller penger i det enn å kjøpe billig ræl som vi ikke bruker") legger standarden, bevisst eller ubevisst, på at hvis man skal opp på et nivå som IKKE er "billig ræl" og derfor like greit å droppe, på et produkt som SÅ MANGE MENNESKER føler at man har behov for, som ungene snakker mye om seg i mellom og som er en så åpenbar markør, da er man med på, med vilje eller ei, å sette standarden på hva som skal til for å være "med" altfor høyt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.