Sv: - Demp ammepresset
Jeg har ammet 2 barn forholdsvis lenge (9 mnd) og en i kort tid (3,5 mnd full amming og deretter begge deler i 1 mnd før det bare ble MME)
Og man er ganske så sårbar når man har små babyer og når man i tillegg ikke får til amminga så føler man seg mislykket.
Når rådene man får på Helsestasjonen indirekte sier sult ungen din så begynner man å lure.
Jeg fikk beskjed om at jeg ikke måtte gi tillegg, bare amme oftere. Jeg ammet både når barnet ville ha og når han ikke ville ha (dyttet i puppen hvr gang han var våken) alikevel hadde jeg et barn som veide 4,2 kg ved fødsel, ca 5 kg når han var 6 uker og som hadde gått ned til 4,4 kg når han var ca 3 mnd.
Prøvde i 2 uker til ca med å gi han pupp bare han glippet med øynene, eneste resultat var at han gnagde på puppe og den ble enda sårere.
(og han gulpet blod)
Da gav jeg min sønn MME i tillegg.
Hadde jeg vært førstegansfødende haddejeg kanskje hørt på Helsestasjonen og det tror jeg ikke hadde ført til noe posetivt, for noen oppfølging av vekttapet var det ikke, bare råd om å amme oftere......
Minsten hadde alvorlig astma som liten, og det jgorde jo ikke at sammvittigheten min ble bedre, men legen ved Strømmen Barnelegesenter sa tildels noe av det samme som kom fram i artikkelen. De første mnd var de viktigste.
Dette er en barnelege som er spesialist på astma/allergi o.l hos barn, så jeg regner med at hun ikke juger.