Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-17, 14:39   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Men sånn ellers; her har det vært lite organisert ifbm Halloween. Ungene har organsiert seg selv og gått i små grupper. Jeg må innrømme at jeg ikke engang har prøvd å ha kontroll på om alle andre i klassen hadde noen å gå med dersom de hadde lyst å gå. Passet derimot på at ingen av 'de nærmeste' ble eksludert.

Nå er de store (9.klasse) og jeg har etterhvert skjønt at det bare er sånn ca halve klassen som er invitert til festen arvingen skal på i kveld. Det kan jo selvsagt diskuteres opp og i mente om det er greit, men i denne klassen skjønner jeg det godt - ihvertfall blant jentene er det en veldig klar todeling.

Det er når ungene har organisert seg selv at det har blitt krøll her, og voksne har måttet hjelpe dem med å løse opp i flokene. Det måtte til da eldste var 10 år, og det må til blant venninnene til yngstejenta i år, som nå er 10. Det ser ut her, basert på mitt solide statistiske utvalg på 2, som at det er 10 år gamle jenter som er mest utsatt for drama når de skal organisere seg i grupper og lage avtaler på egenhånd.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.