Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal jeg maile lærer, eller ta andre grep? En viktig undersøkelse!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva hadde DU gjort?
Tatt barnet ut av skolen og startet hjemmeskole 6 9,68%
Kjøpt ny, egen pult til barnet 3 4,84%
Mailet lærer og spurt om det var mulig å få ny pult 40 64,52%
Latt barnet ha på samme genser hver dag for å spare de andre 1 1,61%
Diskret byttet om på pultene neste gang du hentet 9 14,52%
Ingenting 3 4,84%
Deltakere: 62. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-17, 11:48   #41
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg maile lærer, eller ta andre grep? En viktig undersøkelse!

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er jeg yrkesskadet når jeg trodde at dette var et seriøst spørsmål?

Nei, mange kommuner nedprioriterer skole såpass mye at dette er en reell problemstilling for mange. Ødelagte og totalt utslitte møbler er helt vanlig.

Jeg har vært prosjektleder for bygging av flere skoler og jeg tror av og til inventarkjøpene som har vært en del av byggeprosjektet har vært det de har vært mest glade for. Møblene som ble kassert ble også alltid sjekket av andre skoler, for å se om det var noen godbiter der de kunne ta slik at de selv kunne få kastet noe som var enda verre.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-17, 12:01   #42
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal jeg maile lærer, eller ta andre grep? En viktig undersøkelse!

Synes det med samme genser hver dag var kjempesmart. Hadde brukt mye mindre energi på å krangle om klær på morgenen.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-17, 14:13   #43
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg maile lærer, eller ta andre grep? En viktig undersøkelse!

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er jeg yrkesskadet når jeg trodde at dette var et seriøst spørsmål?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nei, mange kommuner nedprioriterer skole såpass mye at dette er en reell problemstilling for mange. Ødelagte og totalt utslitte møbler er helt vanlig.

Nja, jeg tror rine et øyeblikk trodde det var alvor at HI ville lage sak til rektor og media om fliser på pulten, ut fra egen erfaring med foreldre i kategorien "MIN lille Ole, stakkars...".


Ellers: Send med gutten gaffa.

(Og så er Nennes poeng også betimelig. Elever fortjener også skikkelige arbeidsmiljø, selvsagt.)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-17, 20:52   #44
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal jeg maile lærer, eller ta andre grep? En viktig undersøkelse!

Minsten har fått ny pult! Saken løste seg med Mail til lærer, gitt. Jeg er egentlig irritert for det fordi jeg nå har giret meg opp til kamp mt systemet og hadde allerede planlagt antrekk for bilde i lokalavisa. Skuffa.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-17, 21:29   #45
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg maile lærer, eller ta andre grep? En viktig undersøkelse!

Så lenge ungene går på kommunal skole kommer det sikkert en ny sjanse.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-17, 21:48   #46
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal jeg maile lærer, eller ta andre grep? En viktig undersøkelse!

«Familie raser etter store ødeleggelser.» VG.no

Jeg ville krevd ny genser også.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-17, 22:28   #47
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg maile lærer, eller ta andre grep? En viktig undersøkelse!

Jeg ville mailet lærer og bedt om ny pult. Og kan informere om at dette faktisk har skjedd meg . Moren min ringte da lærer og bad dem forsøke gjøre noe med det. Det var sånn ca i 1986 så mail var ikke et alternativ.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-17, 23:34   #48
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg maile lærer, eller ta andre grep? En viktig undersøkelse!

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Så lenge ungene går på kommunal skole kommer det sikkert en ny sjanse.

Bare vent til forbudet mot pennal blir innført. Da kan du stå med et flunkende nytt og stappfullt 7-etasjes pennal på forsiden av lokalavisa og sutre over at poden hadde gledet seg såååhååå til å bruke dette pennalet. Som han fikk av farmor.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 00:00   #49
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg maile lærer, eller ta andre grep? En viktig undersøkelse!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nja, jeg tror rine et øyeblikk trodde det var alvor at HI ville lage sak til rektor og media om fliser på pulten, ut fra egen erfaring med foreldre i kategorien "MIN lille Ole, stakkars...".


(Og så er Nennes poeng også betimelig. Elever fortjener også skikkelige arbeidsmiljø, selvsagt.)

Ja, det var det jeg mente.

Og jeg er selvsagt helt med på at det er innafor å spørre om, og få tildelt en ny pult.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 00:15   #50
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal jeg maile lærer, eller ta andre grep? En viktig undersøkelse!

Kjekt at det ordnet seg. Jeg melder meg inn i gaffagjengen, og synes det er en aldeles glitrende løsning på de fleste problemer.

Og så er jeg enig i at nedslitte møbler er det mye av i skolene rundtomkring, og at det skal være greit å si fra om det når klær og utstyr blir ødelagt på grunn av dette.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 22:56   #51
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal jeg maile lærer, eller ta andre grep? En viktig undersøkelse!

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nei, mange kommuner nedprioriterer skole såpass mye at dette er en reell problemstilling for mange. Ødelagte og totalt utslitte møbler er helt vanlig.

Jeg har vært prosjektleder for bygging av flere skoler og jeg tror av og til inventarkjøpene som har vært en del av byggeprosjektet har vært det de har vært mest glade for. Møblene som ble kassert ble også alltid sjekket av andre skoler, for å se om det var noen godbiter der de kunne ta slik at de selv kunne få kastet noe som var enda verre.

Dettror jeg muligens kan bli noe av det beste med den nye skolen som skal stå klar her om noen år! fancy

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 19:30   #52
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg maile lærer, eller ta andre grep? En viktig undersøkelse!

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

«Familie raser etter store ødeleggelser.» VG.no

Jeg ville krevd ny genser også.

Det skal selvsagt kreves mer enn som så! De må ha erstatning for den tunge belastningen de har vært igjennom, tapet av den fine genseren osv.

Her skal det kreves i kroner og øre, mener jeg!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 19:44   #53
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal jeg maile lærer, eller ta andre grep? En viktig undersøkelse!

Ja. Er litt usikker på hvordan jeg skal ta det videre. Har aldri vært i en sånn kamp før og nå viser det seg at det er løst med en enkel Mail. Det angrer jeg egentlig på, burde rast i lokalavisa først. Nå føler jeg at jeg har mistet all makt, liksom. Men erstatning er jo et poeng. Og at det var en Abercrombie- genser veier jo tungt?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 20:04   #54
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal jeg maile lærer, eller ta andre grep? En viktig undersøkelse!

Kan det være forskjellsbehandling mot de som er opptatt av merker, tror du?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 20:10   #55
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal jeg maile lærer, eller ta andre grep? En viktig undersøkelse!

Ikke usannsynlig, Elise. Ikke usannsynlig. Det kan også være fordi jeg har langt, lyst hår og har pene, blå øyne. Både jeg og barnet mitt er svært vakre.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 20:13   #56
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal jeg maile lærer, eller ta andre grep? En viktig undersøkelse!

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Ta med bred gaffatape og tape rundt pulten på kantene. Gaffa funker til alt, inkludert kontopulten min som laget veldig slitasje på klær.

Eventuelt surre minsten inn i gaffatape, så slipper du å konfrontere noen. :konfliktsky:

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no