Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

FrP-koden

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-07, 10:26   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FrP-koden

Btw, jeg kjenner igjen den trassige "ingen skal fortelle meg hva jeg skal gjøre"-greia fra NM. Der sitter vi perkfete høyhestrytterne og er så inderlig PK at det er til å bli kvalm av og belærer folk i hva som er smart og lurt, det er et rått middelklasse ovenfraognedspill, der den som ikke er enig blir stemplet som taper. Smart? Lureste måten å få folk til å skifte mening eller gjøre det som de facto er mest tjenlig for dem? Nix. Det gjør folk sinte som lemen.

Det samme skjer når journalister og andre bedrevitere fra Blindern med en lurvete avhandling i statsvitenskap skal "forklare" verden. Men ender opp med å la de drøyt 8000 menneskene som jobber med media, rådgivning og kommunikasjon være dem man stiller kompasset etter. Ikke vanlige folk. Ikke arbeidere. Og da vokser avstanden mellom de styrte og de styrende, respekten faller, og man blir sint som en lemen på bedreviterne som sitter i Oslo og tror de vet hva som er bra for folk. Det er noe alvorlig galt med hvordan makthaverne har solgt inn budskapet om hvordan de styrer og hvorfor de styrer som de gjør.

Og en del av middelklasseideene og feminisme, antirasisme, kultur og utenrikspolitikk er ikke blitt solgt inn slik at det ser ut til å ha appell hos folk utenfor en engere krets.

:vil endre verden:

Gammel 12-07-07, 10:42   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Smart? Lureste måten å få folk til å skifte mening eller gjøre det som de facto er mest tjenlig for dem? Nix. Det gjør folk sinte som lemen.

HAHAHAHAHAHA! Dette minner meg om en av de første PM-vekslingene vi hadde med hverandre der jeg innerst inne syns du var et hespetre av dimensjoner, og forsøkte på min diplomatiske måte å si at det kanskje ikke var enklest å overbevise andre om at du hadde rett ved å dytte de ned i søla.

Husker du? Så det jeg quotet i innlegget ditt er egentlig mine tanker om deg for et år eller to siden.

Morsomt i hodet mitt.

Gammel 12-07-07, 11:09   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

HAHAHAHAHAHA! Dette minner meg om en av de første PM-vekslingene vi hadde med hverandre der jeg innerst inne syns du var et hespetre av dimensjoner, og forsøkte på min diplomatiske måte å si at det kanskje ikke var enklest å overbevise andre om at du hadde rett ved å dytte de ned i søla.

Husker du? Så det jeg quotet i innlegget ditt er egentlig mine tanker om deg for et år eller to siden.

Morsomt i hodet mitt.

Mim blir klokere.

dessuten tror jeg at jeg er blitt degradert fra hespetre til noe hyggeligere. Juletre?

Sist redigert av Harriet Vane : 12-07-07 kl 11:35.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:25   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er noe alvorlig galt med hvordan makthaverne har solgt inn budskapet om hvordan de styrer og hvorfor de styrer som de gjør.

Viktigste poenget!!

Norge trenger en gruppe nye politikere som forstaar Frp-koden. De finnes dessverre ikke blant norske topp-politikere i dag... -ja bortsett fra i Frp da.

(Forresten saa synes jeg at dere som er politisk engasjert (staar paa lister osv) kan starte opp en politikk-informasjonstraad her paa Foreldreportalen. Jeg kommer hjem fra aarevis i utlendighet, og vet for forste gang IKKE hva jeg skal stemme, men jeg vet veldig godt hva jeg vil ha, hva jeg ikke vil ha og hva jeg brenner for. Det betyr at pr. i dag finnes det ikke et eneste norsk parti som passer for meg. Det vet jeg bombesikkert. Saa den som vil, opplys meg!! Jeg har lest ALLE parti-programmer bare saa det er sagt!

Sorry at jeg sporet av.... )

Gammel 26-07-07, 20:26   #5
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Viktigste poenget!!

Norge trenger en gruppe nye politikere som forstaar Frp-koden. De finnes dessverre ikke blant norske topp-politikere i dag... -ja bortsett fra i Frp da.

)

Jeg syns faktisk at Kristin Halvorsen er en av dem som forstår koden, og kan det med å snakke med folk på gølvet.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.