|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dame? Kvinne? Jente?Jeg omtaler meg selv som kvinne. Eller, jeg ville gjort det om jeg skulle benevne kjønnet mitt. Det gjør jeg i grunnen aldri. Jeg tror jeg omtaler andre som dame, sånn om jeg f.eks. skal si til kiden at han må passe seg for noen. Til elevene mine (som lærer norsk som andrespråk) bruker jeg ordene dame og mann, men det er i hovedsak fordi vi er konsekvente på a-endringer og det føles helt fjernt å si "den kvinna".
![]() |
![]() |
#2 |
can-jur
|
![]() Sv: Dame? Kvinne? Jente?
![]() |
![]() |
#3 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Dame? Kvinne? Jente?Jeg sier dame om meg selv, kvinne er veldig fremmed og unaturlig. Mannen klarer ikke å kalle meg kjerringa si, selv om det er helt naturlig her vi bor. Pappa kaller mamma kjerring, og for meg er det noe positivt og koselig over det, så jeg skulle ønske mannen kunne kalt meg kjerringa si i stedet for kona si.
![]() |
|
|