|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!
Jeg skjønner ikke tankegangen din? Du bestemmer over hodet hans, så han skal ta standpunkt selv?
![]() |
![]() |
#2 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!
Jeg tenker også at litt av dette med å velge standpunkt er at de også for velge dette. De lærer ikke voldsomt mye om kirken på akkurat denne gudstjenesten, den er vel neppe representativ for gudstjenester flest. Temaet er stort sett bare dette ene kapittelet i Lukasevangeliet, og dermed en svært liten (riktignok ganske sentral) del av kristendommen, som verken blir diskutert eller problematisert på en måte som gir elevene noe særlig grunnlag til å ta noe som helst valg. Så jeg er enig i at den ikke er særlig avgjørende i en slik sammenheng, ut over det rent informative i å se hvordan akkurat en skolegudstjeneste før jul foregår (og har du sett en så har du sett alle, så det er ikke nødvendig å gå hvert år). Skolens julegudstjeneste fungerer egentlig ganske dårlig som grunnlag for å ta noen religiøse standpunkt. Så for det formålet lærer de vel mer ved å delta på skolens alternativ, der de lærer litt mer nøytralt om ulike religioners høytider.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-12-17 kl 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|