|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Okseløpene i PamplonaNordmann skadet i "de tradisjonsrike okseløpene": |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Okseløpene i PamplonaEnig, dette blir helt patetisk. Ingen medfølelse fra meg! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Okseløpene i PamplonaDe er jo med på det med viten og vilje, og synes nok de er verdens tøffeste. Verdens tøffeste idioter etter min ringe mening. |
|
|
|
#5 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Okseløpene i Pamplona
Jo det har man. Ingen medfølelse herfra heller. Uansett hva slags risikosport man begir seg ut på bør man være forberedt på å ta konsekvensene.
|
|
|
#6 |
|
sjelden
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Okseløpene i PamplonaJeg ble faktisk sjokkert over at det hele ble vist så detaljert fram i nyhetene. Det var ganske så brutale scener, jeg personlig blir kvalm av å se mennesker bli spiddet.
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Okseløpene i PamplonaDenne fyren synes jeg forøvrig litt synd på - Han sprang ikke foran Oksene, men sto og så på. Så ble den ene oksen skillt fra flokken, og han gikk til angrep på denne karen da.
|
|
|
#8 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Okseløpene i PamplonaJeg har ingen sympati med de idiotene som springer foran oksene eller de som står og ser på. Utrolig patetisk. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Okseløpene i PamplonaJeg ble sint som fikk bildet av mannen med oksen sitt horn inni foten rett i fleisen da jeg åpnet vg. Unødvendig av vg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Okseløpene i PamplonaSom man reder, ligger mann!
|
|
|
#11 |
|
En idiotisk, barnslig mannegreie.
|
|
|
#12 |
|
Introvert optimist
|
At de samtidig viste/viser at de var/er helt blåst i hodet prøver de kanskje å overse?
|
|
|
#14 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Okseløpene i PamplonaIngen sympati her. De ber om det selv. Måtte oksene stikke ihjel hele gjengen! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Sv: Okseløpene i PamplonaHele poenget med okseløpet er vel at det er livsfarlig, så de som er med må da bare være fornøyde med at en passende andel av dem beviser det hvert år? Jeg mener, ellers ville det jo være helt meningsløst å ta del i det.
|
|
|
#17 |
|
Originala
|
Sv: Okseløpene i PamplonaEn ting er at folk utsetter seg sjøl for risiko. Ikke at jeg finner det uproblematisk heller, men la gå. En annen ting er at den grusomme dyremishandlinga som finner sted. Jeg får avsmak ved tanken på at folk er med på å støtte dette. Og nordmenn som reiser til Spania for å delta på dette kan ikke en gang prøve å bruke tradisjon som unnskylding (sjøl om jeg ikke finner det det spor unnskyldende uansett). |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Guardian of the galaxy
|
Det kom et klipp av han som ble spiddet av oksen midt i beste familietid på tv'en i går. Stesnuppa holdt på å falle av stolen.
|
|
|
#19 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Hvis det var i nyhetene synes jeg det er uproblematisk. Nyheter er ikke i utgangspunktet for barn. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var på nyhetene og datteren min (10 år)fikk se det fordi fjernsynet sto på da vi kom på besøk til bekjente. Hadde da skjermet henne hver gang jeg åpnet internett (har vg som startside). |
|
|
|
![]() |
|
|