Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?
Opprinnelig lagt inn av mkj, her.
Man begynner å lure, er dette lagt lokk på fordi det er vanlig oppførsel? Jeg visste ikke dette om Giske, så jeg aner ikke hvem andre som evt har oppført seg på samme måte. Det er ikke en påstand, men man må lure. Giske og Stoltenberg er omtrent jevngamle, de har gjort karriere samtidig og på samme måte. Enten hadde jeg forventet at han tok dette opp med Giske, ellers så lurer jeg på grunnen til at han ikke gjorde det. Støre kommer utenfra og at han ikke visste er ikke så rart. Dette er en syv han har fått.
For det første, dette med Giskes jakt på damer har det tidligere vært skrevet om i media. Så at du ikke har fått det med deg, betyr ikke at det har blitt lagt lokk på. Stoltenberg har vært familiemann hele sin politiske karriere, og selv om han har den boblebadsaken som jeg syns er utenfor passende, så er de nok ikke av samme kaliber bare fordi de er karrierepolitikere på samme alder.
Men uten å unnskylde verken Støre, Stoltenberg eller andre ledere; dette er jo ikke noe noen har reagert nevneverdig på før nå etter at #metoo begynte å rulle. Alle har tenkt at det er sånn noen er, hist og der, det er først med #metoo mange har fått opp øynene for hvor omfattende og hvor systematisk dette er.