|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Vaklende
|
![]() Førde - «must see»?Vi skal til Førde i mars. Uten egen bil og med lite tid til disposisjon. Men med ett par utenlandske venner. Er det noe vi kan se på eller gå til - gjerne fin natur? Rammevilkårene er ikke optimale så tenkte jeg skulle spørre om råd. Vi skal stort sett tilbringe tida i nærheten av Førdehallen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Førde - «must see»?
Einig med Dali. Også kjent som Bystien. Det kan vere snø eller det kan vere bart, det er vanskeleg å spå om mars. Eg har ikkje gått der sjølv, men har fått beskjed om at det er ein flott tur men veldig bratt, så det er anbefalt å ta rundturen om Bruland ned igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Førde - «must see»?Hafstadkleiven eller hva den heter er bratt. Veldig bratt. Det er grus-sti hele veien opp, og det er nesten verre å gå ned enn opp.
![]() |
#6 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Førde - «must see»?Det er virkelig ingen must sees i Førde.
![]() |
#7 |
Søt og rar
|
![]() |
#8 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Førde - «must see»?Movika (sunnfjord museum) er ok å vise til utlendinger, avhengig av hvilken type utlendinger de er sikkert. Men det ligger et stykke utenfor sentrum, og offentlig transport er rimelig begrenset.
![]() |
#9 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Førde - «must see»?Hafstadkleiva går forresten til toppen av Hafstadfjellet, som er rundt 800 m høyt (Og man begynner jo praktisk talt på 0). Hvor langt ned det er snø i mars er veldig forskjellig fra år til år.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Førde - «must see»?Som utflytta Sunnfjording føler eg veldig sterkt behov for å forsvare Førde her, men kan ikkje komme på ein einaste ting i gåavstand frå sentrum som er "must see"
![]() |
#12 |
Glad
|
Samme her, etter å ha bodd der i 8 år.
![]() |
|
|