|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2018
![]() |
![]() Dugnad for unge korpsmusikanterVi skal snart på tur med vårt nyoppstartede korps, og derfor trenger vi inntekt. Barna er fra 10-12 år og vi har tenkt å ha kafe/bod utenfor en butikk med vaffel/kake/sagt/kaffe. Hvordan pleier det å organiseres? Hvor mange timer kan barn ha vakt, for eksempel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Dugnad for unge korpsmusikanter
Her har det vært arrangert lotteri på nærbutikkene lørdag formiddag. Husker ikke hvor lenge vaktene har vart, men halvannen-to timer hver er vel passe. To-tre barn og en voksen på hver vakt, og to-tre vakter? Noen må få ansvar for å rigge og rydde, og noen må skaffe gevinster/kaker o.l., gjøre avtale med butikken og sette opp vaktlister på forhånd.
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Dugnad for unge korpsmusikanterKorte vakter er greit.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dugnad for unge korpsmusikanterKakelotteri gir mer penger enn kakesalg.
![]() |
![]() |
#5 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2018
![]() |
![]() Sv: Dugnad for unge korpsmusikanterTusen takk for svar! 😁👍♥️ Skal sjekke ut mulighet for lynlotteri, høres lurt ut, så tipper vi gjør det! Og et par timers økter. Supert med så mange og raske svar! 😊 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Dugnad for unge korpsmusikanterSå bra at dere lar ungene gjøre en innsats!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Trøtt
|
![]() Sv: Dugnad for unge korpsmusikanterBarn elsker å få være med og jobbe på slike dugnader - det supert å la de få ansvar selv! (sammen med en voksen da, så klart)
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dugnad for unge korpsmusikanterVipps er bra.
![]() |
#9 |
Trøtt
|
Jeg vil si mer enn en grei inntekt. Vi har loppemarked to ganger i året. LEgger ned vannvittig mye jobb i det, men det er det eneste vi gjør av dugnadsarbeid. Der tjener vi nok til å finansiere et korps med 110 medlemmer. (noe medlemsavgift i tillegg, da)
![]() |
#10 |
Vårt korps har ca 20 medlemmer, og det er noe av problemet. Flere her er søsken, så det er begrenset antall foreldre man har å ta av til å arrangere loppemarked, for det aner meg at man trenger en del folk.
![]() |
#11 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Det du bør sette deg mest inn i, er tilskuddsordninger. Sjekk med kommunen om du kan melde deg inn i tilskuddsportalen. Der er det samlet oversikt over "alt" man kan søke på. Jeg prøver å dra inn penger til et voksenkorps, og det er mye som kun er for korps med unge utøvere, altså skolekorps. Det er MYE mer penger for arbeidet å få positive svar på 3-5 søknader i året, enn å drive med alskens tøysete salgsdugnader.
![]() |
#12 |
Nå da?
|
![]() Sv: Dugnad for unge korpsmusikanterkorpsdrift.no (NMF) har det meste av opplysninger også.
![]() |
#13 |
![]() Sv: Dugnad for unge korpsmusikanterVi har vel en relativt grei oversikt over det med tilskudd, dvs, lederen før forrige leder hadde det og hun lovde egentlig å overlevere det fra sitt hode til papir til forrige års styre, men nå er visst endelig arbeidet på gang, så det skal vi få orden på.
![]() |
#15 |
Dragedytteren
|
Det går an å begrense seg til f.eks. bøker eller leker, det blir mindre jobb når man ikke har mange avdelinger.
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Dugnad for unge korpsmusikanterLoppemarkedet er en utrolig fin måte å få inn penger på. Og man kan jo fint ha en miniloppis, da - og begrense seg til noen få avdelinger så man ikke trenger mye betjening. For eksempel bare bøker, bare sportsutstyr eller klær eller hva man kan komme på - så kan man bygge på etter hvert.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Dugnad for unge korpsmusikanterVårt korps har konsert to ganger i året (foreldre kommer og familie) med inngangspenger. Alle må bake en kake og så er det gratis kake og kaffe/saft i pausen for alle. Fin inntektskilde.
![]() |
#18 |
Det tror jeg på, men der har visst håndballen ca enerett her, det virker som det er en årsklasse pr mnd som samler flasker på dørene.
![]() |
#19 |
Miniloppis hørtes spennende ut. Fortell meg gjerne masse, masse masse, så skal jeg lagre det i hodet til jeg kommer litt bedre igang. Jeg har jo null erfaring med koppemarked, har egentlig ikke vært på et heller som voksen, og aner ikke hvilke "avdelinger" det pleier å være. Det er vel bare et loppemarked jeg vet om at det pleier å være her i bygda, men kan følge litt med. Det er jo typisk litt sånn "bittelite sted og mange om beinet" når to små bygder som er vokst sammen (og snart får felles skole) har et skolekorps, to fotballklubber, to speidergrupper, et eller to håndballklubber, i tilegg til enda to skoler med skuletur, 17. mai og sånne ting.
![]() |
#20 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Dugnad for unge korpsmusikanterVi har hatt miniloppis - med tema barneklær/utstyr/leker. Helt overkommelig for en liten foreldregruppe. Bør være godt forberedt - hvis et par stykker setter seg ned og forbereder de oppgavene som skal gjøres, helt konkret, og så setter en arbeidsgruppe på hver. Vi satte opp en liste med oppgaver, sa at foreldrene kunne ønske seg innen X dato, og deretter fordelte vi foreldrene på gruppene, og sa de kunne bytte seg i mellom om det ikke passet. Tror vi hadde en på markedsføring, en på kafe, en på loddsalg og en på loppeorganisering. Husk å legge en plan for hva dere gjør med "resten". Vi hadde miniloppis lørdag, og avtale med fullskalaloppis om at vi fikk levere sorterte, gode lopper som påfyll til deres søndag. Viktig å poengtere det, at de ikke får mer søppel de må betale for å bli kvitt. Sist redigert av Charlie : 02-03-18 kl 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
arbeid for barn, dugnad, dugnadsjobb |
|
|