|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Bisettelsesantrekk for kjolenektende toåring?Jentungen er ingen fan av klassisk barnemote for småpiker, og jeg orker ikke sitte i bisettelse med en unge som brøler «IIIITTEEEE SOOOLEEE!». Må finne på noe i dag. Tips? Jeg er dønnsliten og lite kreativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bisettelsesantrekk for kjolenektende toåring?Klesplagg som hun liker i nøytrale farger? Evt hva som helst. I bisettelser er det alltid koselig med barn, de letter stemningen og hva de har på seg spiller ikke særlig stor rolle.
![]() |
#4 |
This is normal!
|
![]() Sv: Bisettelsesantrekk for kjolenektende toåring?Da vi var i bisettelse før jul hadde 10-åringen på seg rød julekjole med svart jakke og 12-åringen, som sluttet å gå med kjole for mange år siden, svart genser og svart bukse. Jenter som kjolenekter eller gutter som kjoleinsisterer skal bli hørt, synes jeg.
![]() |
![]() |
#5 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Bisettelsesantrekk for kjolenektende toåring?
Enig. Hva som helst. (Nærmest. Min treåring vil helst gå i kun bleia overalt, så han får ikke velge sjøl utenfor husets fire vegger...) Farger og hvorvidt antrekket regnes som pent eller ikke har ikke stort å si for så små, synes jeg.
![]() |
![]() |
#6 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Bisettelsesantrekk for kjolenektende toåring?Enig i at alt går greit når man er to år, kanskje med unntak av Tornerose-kostyme (med det høres ikke ut som om frøkna har så mange av dem i skapet |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Bisettelsesantrekk for kjolenektende toåring?Bluse/skjorte med pen genser/cardigan over og en nøytral bukse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Bisettelsesantrekk for kjolenektende toåring?Jeg syns hun skal få gå i det aller peneste hun vil ha på seg, jeg, for å ta avskjed oldemor som var.
![]() |
#13 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Bisettelsesantrekk for kjolenektende toåring?Viss familien din er SÅ konservativ så må du vel nesten ut å kjøpe noe mørkt da? Len det finst vel nesten inenting mørkt til ei to år gammal jente? Eg hadde blåst i kva ho gjekk med, men det er jo enkelt for meg å seie...
![]() |
#14 |
Smugleser
|
![]() Sv: Bisettelsesantrekk for kjolenektende toåring?Plukk med deg tre plagg du selv (og den konservative familien) mener er "innafor", la henne velg et og returner de andre?
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Bisettelsesantrekk for kjolenektende toåring?Det peneste hun vet er enten Kiss t-skjorta eller «feminism runs in my family»- t-skjorta, og de ville begge muligens gitt flere familiemedlemmer hjerteinfarkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Bisettelsesantrekk for kjolenektende toåring?Jeg ville bare brukt bukse (kanskje ikke olabukse) med en (vanlig til fin) genser til. De vanlige kjedebutikkene har som regel noen litt pynta gensere som kan funke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Bisettelsesantrekk for kjolenektende toåring?Hun er nå til å eta opp - og jeg skjønner åffer hun ikke kan gå med de t-skjortene i begravelsen, men steike, jeg tror din bestemor hadde elska om hun dukka opp i bisettelsen med feminist-tskjorta.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Bisettelsesantrekk for kjolenektende toåring?Svarte før jeg leste det siste du skrev. Betyr det at bukse er no go uansett? Hvis ikke ville jeg fortsatt brukt penbukse (gutteavdelingen) eller tights, med fin genser/bluse over.
Men: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
DET er evig sant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
I mål
|
Ja, type penshorts? Kanskje Sukkertøy /Nameit har noe? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|