|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trenger lading
|
![]() Små barn og egen sele på flyVi har vært på tur med 3,5 åringen. På flyet hjem holdt flyvertinna på å gi samboeren min, som bar minsten, sele da vi gikk ombord. Hun spurte om vi visste hvordan ekstraselen virker. Da sa jeg at hun er 3 år og vi fikk ikje "babyselen". Så hun sitter på et vanlig sete i flyet. Hun er ganske liten, så de trodde nok hun var under 2 år. Da vi skulle lette kom de med et par puter til å ha bak ryggen. Slik ble setebeltet strammere på. For hun er bare ca 90 cm og ca 12 kg.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Små barn og egen sele på flySnuppa var svært liten av vekst ganske lenge (vi handlet klær på babyavdelingen til hun var godt over 3 år).
![]() |
![]() |
#4 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Små barn og egen sele på flyDet er nok på grunn av at selene sittet så dårlig på de små barna at det anbefales mer og mer å bruke godkjente bilseter eller cares selen på fly. Seter som To way elite er godkjent for å feste i flysete for eksempel. Og for mindre barn er Pebble fra maxi cosi godkjent for fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
trenger lading
|
![]() Sv: Små barn og egen sele på flyJeg hadde aldri orket å ta med bilstolen for min del. Men det er sikkert tryggere med den ved en "liten" ulykke. Det er vel egentlig litt enten/eller med flyulykker... (vi kjørte kun metro og buss nå nettopp for å unngå å ha med sete eller kjøre usikret )
![]() |
#6 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Små barn og egen sele på flyJeg har tenkt det samme, og lo litt av flyvertinnen som nektet ungen sele. Regel er regel i lufta.
![]() |
|
|