Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-18, 17:32   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er fortsatt forbannet over at jeg ikke slapp skidagene, fader heller, .

Wow, det satt lenge i. Med mindre du er mye yngre enn jeg tror du er, da.

Nutildags :knirketiknirk:, synes jeg unger slipper unna altfor mye, og tenker at dersom argumentasjonen til foreldrene er "jeg gikk aldri på ski, det gikk bra med meg"/"jeg var ikke til stede i seksualundervisningen, men fikk bare 1,7 unger og ingen clamydia"/jeg skulket nesten alle heimkunnskapstimene, men kan jaggu lage saus fra bunnen likevel", er det strengt tatt ikke mye man egentlig trenger å få med seg fra skolen.

Vi bor i et samfunn med stort fokus på enkeltindividets følelser og rettigheter, vi blir krenket, psyke og antastet over en lav sko, og vi er fryktelig flinke til til å kjenne etter hvordan vi har det til enhver tid. Joda, man kan la være å bli med på skidag og ha det flott resten av livet, men den ballasten jeg tror barn og unge desperat trenger å ha med seg inn i voksenlivet, er å kjenne på at det er greit å være sist i rekka i skisporet, helt OK at noen er bedre enn det en selv er i noe. Kjenne litt på Livet på godt og vondt, og livet handler ikke alltid om å slippe unna ting man ikke er komfortabel med, i alle fall bør vi ikke fostre opp flere unger som tror at det er greia enn det vi allerede har gjort.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.