Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du prøvd narkotika?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du prøvd narkotika?
Ja, det har jeg, men kommer aldri til å prøve igjen 63 24,61%
Nei, har aldri prøvd og kommer aldri til å gjøre det 150 58,59%
Nei, har ikke prøvd, men har hatt god lyst noen ganger 2 0,78%
Ja, bruker stoff pr dags dato 1 0,39%
Ja, jeg har prøvd, vet ikke om jeg vil prøve igjen 30 11,72%
Nei, jeg har aldri prøvd, vet ikke om jeg vil prøve en gang i framtida 10 3,91%
Deltakere: 256. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-07, 16:29   #81
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Ingen av resultatene passer meg. Bruker forøvrig ingenting.

Gammel 14-07-07, 16:54   #82
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Har svart..

Gammel 14-07-07, 17:44   #83
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har røyka noen få ganger, og ser ikke bort fra at det kan skje igjen ...

Gammel 14-07-07, 22:01   #84
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Joda om du prakker i deg en del paragin forte så får du vist en fin rus i følge noen av mine feile "venner" fra da jeg var yngre
Og vet mange som er blitt avhengig etter for eks en skade, at de har gått på tyngre stoffer

Paralgin Forte er et såkalt B-preparat. Det kan være vanedannende og kan misbrukes. Det oppbevares i låst skap på apoteket for eksempel, i samme klasse som eksempelvis Valium og Rohypnol.
Cosylan, den kjente hostesaften, går forøvrig i samme kategori da den inneholder morfin og kan, hvis man skulle være desperat, settes i sprøyte rett i blodet, men da er det ikke først og fremst sterk hoste som er problemet...

På apoteket har de også A-preparater, som er enda sterkere. Disse går i klassen "narkotika".

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 22:09   #85
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har aldri prøvd, og kommer aldri til å prøve.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 22:11   #86
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Paralgin forte inneholder kodein. Kodein står på narkotikalisten.

Cosylan inneholder etylmorfin som omdannes til morfin i kroppen. Etylmorfin står på narkotikalisten.

Gammel 14-07-07, 22:15   #87
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg har aldri provd og skal heller aldri prove narkotika. Jeg har heller aldri smakt sigaretter og skal heller aldri prove sigaretter.

Jeg holder meg til alkohol jeg. Mest i smaa mengder fordi det er godt, men noen ganger tar det helt av og jeg blir full. Det er ganske morsomt det ogsaa faktisk. En gang i blant....

Gammel 14-07-07, 22:20   #88
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Cosylan inneholder etylmorfin som omdannes til morfin i kroppen. Etylmorfin står på narkotikalisten.

Jeg burde regnet med at Veronal kom med korrigerende informasjon her. Rent bortsett fra det står jeg for mine opplysninger fra apoteketes point of view, iallfall fra bestillingsprogrammet jeg har brukt i min tid.

Gammel 14-07-07, 22:21   #89
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg burde regnet med at Veronal kom med korrigerende informasjon her. Rent bortsett fra det står jeg for mine opplysninger fra apoteketes point of view, iallfall fra bestillingsprogrammet jeg har brukt i min tid.

Ikke korrigerende informasjon - bare et eksempel på at definisjonen på narkotika er mildt sagt varierende. Narkotikalisten er mer en politisk vedtatt liste.

Gammel 14-07-07, 22:23   #90
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Ikke korrigerende informasjon - bare et eksempel på at definisjonen på narkotika er mildt sagt varierende. Narkotikalisten er mer en politisk vedtatt liste.

Ja, og sikkert velbegrunnet den altså. Den gang jeg var i apotekbransjen blinket det "NARKOTIKA" når man bestilte et A-preparat, og ikke når man bestilte et B. Men dette kan vel gjerne være endret nå.

Gammel 15-07-07, 17:57   #91
CINDY
supermamma-katt

CINDY sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: østfold
CINDY har et hav av muligheter foran seg
Standard

NEI,ALDRI BRUKT, OG SKAL IKKE DET HELLER...
så svak er jeg ikke

Gammel 15-07-07, 17:58   #92
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men skrike, det kan du.

Gammel 15-07-07, 18:00   #93
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av CINDY, her.

så svak er jeg ikke

Å si at de som har prøvd/bruker narkotika er svake synes for meg å være ganske overforenkla og lite empatisk.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.

Sist redigert av Søster : 15-07-07 kl 18:13.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 07:41   #94
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av CINDY, her.

så svak er jeg ikke

Og poenget er?

Jeg synes dette ble litt sånn Gry Jannicke Jarlum-aktig. "Du svake menskhe! Ah! Du svake..."

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 12:47   #95
Left
Passiv

Standard

Har aldri prøvd, og føler ikke noe behov for å gjøre det heller. Jeg er bortreist nok som jeg er.

Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 12:52   #96
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har aldri prøvd narkotika. Antagelig fordi det ikke var noen av mine venner som gjorde det heller. Vi drakk sprit i stedet. Hjemmebrent. Kan kanskje kalles narkotika det også. Vet i hvertfall om man bringer med seg 96% til utlandet kan man bli satt inn for narkotika smugling.

Nå om dagen drikker jeg ikke engang alkohol, med unntak av noen få utskeielser i løpet av året. Trenger ikke.

Er som sjuggerpløm sier, bortreist nok i hodet allikevel.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 13:15   #97
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Har aldri prøvd narkotika. Antagelig fordi det ikke var noen av mine venner som gjorde det heller. Vi drakk sprit i stedet. Hjemmebrent. Kan kanskje kalles narkotika det også. Vet i hvertfall om man bringer med seg 96% til utlandet kan man bli satt inn for narkotika smugling.

Nå om dagen drikker jeg ikke engang alkohol, med unntak av noen få utskeielser i løpet av året. Trenger ikke.

Er som sjuggerpløm sier, bortreist nok i hodet allikevel.

Ja ikke vet jeg hva som er mest skadelig for kroppen, å ta seg en joint av og til eller å røyke 40 prince om dagen, og drikke seg driiiiitings på hjemmebrent hver helg.

Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 13:25   #98
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Ja ikke vet jeg hva som er mest skadelig for kroppen, å ta seg en joint av og til eller å røyke 40 prince om dagen, og drikke seg driiiiitings på hjemmebrent hver helg.

Det vet jeg.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 14:03   #99
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp. Jeg har endel sånne preparater i Elvisposen min, foreskrevet av lege.
Jeg krysset av for nederste alternativ, for jeg kunne tenke meg å forsøke hasj. Tror jeg. Kanskje. Jeg utelukker det iallefall ikke. Kanskje jeg burde det når jeg tenker på hvor dårlig jeg ble av snus den ene gangen jeg forsøkte.

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Nettopp.

Gammel 16-07-07, 17:31   #100
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Det vet jeg.

Og det er?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.