|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Laundry services guide?Slike tjenester på hotell altså. Hvordan funker det?
![]() |
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Laundry services guide?Koster masse penger. Stemmer i med myntvaskeri. Noen hoteller har myntvaskerier også, da er det ikke så dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Laundry services guide?I London fant vi nærmeste vaskeri som vasket og brettet klær på dagen. Betalte 150kr for 2 poser med klær, leverte på morgenen og hentet på ettermiddagen. Rundt hjørnet fra hotellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Klar
|
![]() Sv: Laundry services guide?Ja, det kan fort bli veldig dyrt! Og så er det ikke alltid man ser verdien av å få underbuksene strøket og brettet pent tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Laundry services guide?
Ja, dette er noe man fortsatt finner rundt omkring i England. Billig og bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Laundry services guide?Sist jeg var i USA hadde de myntvaskeri på hotellet. Jeg brukte det ikke, jeg klarte meg med klærne jeg hadde med og litt håndvask, men det er jo praktisk og billigere enn laundry service som vel nesten alltid er overpriset. Jeg var på et resort langt fra alt mulig da, er man i en by er det sikkert greit å finne vaskeri.
![]() |
#10 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Laundry services guide?Har brukt det et par ganger hvis det har vært krise. Får tilbake klærne strøket og brettet, en gang til og med i silkepapir i en liten boks, eller på henger. Sykt dyrt, men hvis alternativet er renseri i Norge, kan det likevel lønne seg, men ikke for undertøy og T-skjorter. Jeg har ofte med en liten pakke reiseMilo, og vasker i vasken på hotellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Laundry services guide?Eg elskar å vaske klær, så ila. ei ferieveke vaskar eg minst ei maskin. Strengt tatt ikkje nødvendig, sjølvsagt. Men det føles godt. Litt mentalhygiene. Noko med å få unna ting. Me trenar typisk ein gong eller to ila. oppholdet, og da er det iallfall greit å få vaska. Det finnes alltid eit myntvaskeri eller liknande på ferieplassar av noko storleik. Eg klarer iallfall å spore dei opp.
![]() |
#13 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Er du en slik som koker trusen i vannkokeren? : |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Mynter får du fatt på, de veksler til deg på hotellet. Quarters brukes til mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Laundry services guide?En gang fikk vi tøyet tilbake i den samme plastposen som vi leverte skittentøyet i. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|