Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-07, 23:14   #1
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

http://www.ba.no/nyheter/article2880463.ece

Til orientering.

Gammel 16-07-07, 23:18   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold

Urk, så tragisk.

Gammel 16-07-07, 23:18   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Igjen kjenner jeg at jeg begynner å bli forsteinet. :fossil:

Jeg syns det er greit at barn lærer om sex, men det får da være måte på hvordan det skal gjøres.

Gammel 16-07-07, 23:19   #4
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg har konkludert med at unge sommervikarer i kassa på Spar ikke er kvalifisert til å mene noe som helst om hva barna våre skal lese.

Agurknyhet.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 23:23   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Jeg har konkludert med at unge sommervikarer i kassa på Spar ikke er kvalifisert til å mene noe som helst om hva barna våre skal lese.

Agurknyhet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 23:23   #6
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Det tenkte jeg også. Men når jeg var liten (herregud så gammel jeg høres ut nå :Olding: ) kjøpte jeg skoledagboken min selv. Pusur som oftest. Foreldrene mine så ikke engang i den noensinne.

Gammel 16-07-07, 23:27   #7
Frantzen
Passiv

Standard

Dette syns jeg ikke datteren min på 12 trenger å lese om heller!!

Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 00:21   #8
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er Pusur fortsatt trygt lesestoff? Da jeg jobbet på Rimi kikket jeg igjennom ungdomsbladene som også disse småjentene kjøpte... Like før jeg nektet dem å kjøpe. Husker ikke hva de heter alle sammen jeg, men det var mer enn nok seksualopplysning å finne der ja.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 00:34   #9
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Er ikke Topp et blad for de som er litt eldre enn 8-10 år?

Husker jeg leste det da jeg var 15 år kanskje.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 00:37   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Er ikke Topp et blad for de som er litt eldre enn 8-10 år?

Husker jeg leste det da jeg var 15 år kanskje.

Det samme trodde jeg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 00:44   #11
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 8-åring har i alle fall aldri spurt etter Topp.
Her går det i hester, Wings/Witch (eller hva de nå heter) og skoledagbokfavoritten er Hello Kitty. I den grad hun interesserer seg for skoledagbøker.

Jenta på sparbutikken (som jeg forøvrig kjenner) har vel forsøkt å gjøre så godt hun kan, stakkars. Damen burde bla litt i boken før hun kjøpte den. Det gjør i alle fall jeg når jeg er usikker på hvordan innholdet er.

Når det er sagt: dette er unødvenig stoff å putte inn i en skoledagbok. Det bør være forskjell på et ukeblad og en bok (som skal vare ett år).

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 00:55   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fornuften burde tilsi at dama kjøpte en annen bok, men nope.

- Jeg endte med å rive ut flere sider i boken. Jeg kunne jo ikke gi den til niesen min slik den var, sier Tefre.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 01:02   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungen blir sikkert hoppende glad for en ødelagt skoledagbok.

Gammel 17-07-07, 09:56   #14
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Dette syns jeg ikke datteren min på 12 trenger å lese om heller!!

Det er jeg helt enig i.

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Når det er sagt: dette er unødvenig stoff å putte inn i en skoledagbok. Det bør være forskjell på et ukeblad og en bok (som skal vare ett år).

Jeg hadde vel også inntrykk at Topp henvendte seg mer til tenåringer enn til barneskolebarn. Nå er jeg blitt helt sikker.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 10:02   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg hadde skoledagbok var det "lefsa" som gjaldt. Den var veldig uskyldig og gøy.
Når 8-åringer skal ha skoledagbok, bør de kanskje gå for snoopy eller noe sånn? Jeg mener at Topp definitivt ikke "Kan brukes av alle" iallefall.

Ille er det okke som.

Gammel 17-07-07, 10:15   #16
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Damen burde bla litt i boken før hun kjøpte den. Det gjør i alle fall jeg når jeg er usikker på hvordan innholdet er.

Den var pakket inn i plast og kunne ikke åpnes.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Da jeg hadde skoledagbok var det "lefsa" som gjaldt. Den var veldig uskyldig og gøy.

Det var stas med "lefsa".

Topp henvender seg nok til tenåringer vil jeg tro, men det er ikke lett å vite for en som ikke er bevandret i skoledagbok- og ungdomsbladverdenen. Men jeg ville uansett ikke kjøpt noe slikt om jeg ikke kunne åpnet den og vurdert innholdet.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 10:24   #17
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Jeg trodde også at Topp var for litt eldre barn...min datter på snart 14 leser hvertfall bladet Topp. Jeg hadde ikke latt være å kjøpe den skoledagboken til henne, om hun hadde lyst på den.

Jeg husker forresten mange ligende spørsmål i Romantikk når jeg var ung

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 10:38   #18
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var med og skulle kjøpe skoledagbok til eldste, snart 11 år, og vi tittet igjennom noen bøker, men hun hadde litt kriterier om hva den skulle inneholde, og vi endte opp med en Topp-skoledagbok.

Datter hopper inn i dusjen når vi kommer hjem, og jeg skulle titte litti den, endte også med å rive ut en del sider, men beholdt noen, der det sto om hygiene og litt mer uskyldige spørsmål, spurte mannen hva han syns og han var helt enig.

Boken ble ikke ødelagt og tipper hun ikke kommer til å merke at de er borte, boken er ikke limt, det er "ringer" i siden.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 10:43   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Boken ble ikke ødelagt og tipper hun ikke kommer til å merke at de er borte, boken er ikke limt, det er "ringer" i siden.

Det kommer helt sikkert til å merkes når en av venninnene har samme boken, og der ihuset har ikke foreldrene tatt seg bryet med å gå igjennom boken på forhånd.

Kanskje du bør fortelle henne det?

Gammel 17-07-07, 10:53   #20
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Topp er et ungdomsblad, så jeg er ikke så overrasket over at skoledagboka står i stil.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.