|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode tips til foreldre som blir med klassen til Polen/Tyskland?Lag avtaler slik at de voksne heller ikke drikker alkohol - og snakk om det på forhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode tips til foreldre som blir med klassen til Polen/Tyskland?
Eg er enig i prinsippet men en har faktisk ikkje den myndigheten til å bestemme over voksne som reiser frivillig på tur av egen lommebok og fritid. I den grad det er nødvendig, snakk heller om viktigheten av fokuserte og tilstedeværende voksne.
![]() |
![]() |
#23 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gode tips til foreldre som blir med klassen til Polen/Tyskland?Ja! Alkoholfritt for voksne også!
![]() |
#24 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gode tips til foreldre som blir med klassen til Polen/Tyskland?Jeg tar det som en selvfølge at voksne på sånne turer ikke drikker alkohol, altså. Både pga ansvaret og fordi de er forbilder!
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Absolutt! Vi hadde alltid alkoholforbud på korpsturene, gjaldt alle.
![]() |
#26 |
|
Vi reiser med fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
This is normal!
|
Man har ikke myndighet til det, men de voksne kan gjøre avtale seg imellom om det, og det mener jeg er en god idé inkl. å bli enige om null alkohol. Det er ikke alle som tenker på hva som er greit og forventet når det gjelder dette hvis man ikke snakker om det på forhånd.
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Sv: Gode tips til foreldre som blir med klassen til Polen/Tyskland?Alkoholforbud er viktig ja, og presisere det på forhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Gode tips til foreldre som blir med klassen til Polen/Tyskland?Vi hadde satt veldig pris på om den voksne, med ansvar for min ungdom, hadde sett til at han fikk mat han kunne spise. De var informert om cøliaki og reisefirmaet sa at det ikke var et problem. Vel, det var det. Maten var kjempedårlig. Eks. De fikk servert eplepai med krem, han fikk et uskrellet eple
![]() |
#31 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Gode tips til foreldre som blir med klassen til Polen/Tyskland?Vi har idrettstur til utlandet, og det er en selvfølge at de voksne som følger laget er edru til enhver tid på turen. Ellers kan de ikke være ansvarlige for laget og følge laget, da får de dra på sin egen tur og bo et annet sted. Det blir sagt på forhånd, og kan man ikke forholde seg til det, får man la være å være med, da. Og sitte hjemme og drikke |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gode tips til foreldre som blir med klassen til Polen/Tyskland?Imma: Det var generelt ganske mye dårlig mat på vår tur, og ja, det var tidvis krevende med "spesialmat", men heldigvis ikke så ille som du beskriver. Vi hadde et par halal (hvorav en ikke ville ha det likevel...), en vegetar, en cøliaki og en laktose, tror jeg, pluss en voksen med VELDIG spesielle behov, men han ordnet mer seg selv.
![]() |
#33 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Min er smertelig klar over hvor krevende han/det er. Det er igrunn det størte problemet.
![]() |
#34 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gode tips til foreldre som blir med klassen til Polen/Tyskland?Håper ikke du tror jeg mener at BARNA var krevende for OSS, for det var det i grunnen ikke, men det skapte utfordringer at vi reiste på steder der det ikke var supergodt tilrettelagt. Det er selvsagt en del av reiselederjobben å være forberedt på sånt.
![]() |
#35 |
|
![]() Sv: Gode tips til foreldre som blir med klassen til Polen/Tyskland?Er det lurt å ha voksne i gangen hele natten helt til alle skal stå opp på morgenen eller er det tilstrekkelig om den siste legger seg f.eks. ved 04 om det er helt rolig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
Vet du at dere får en gang og ikke fire? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gode tips til foreldre som blir med klassen til Polen/Tyskland?(Jeg er så lei 9. klassinger akkurat nå at jeg ikke klarer å skjønne at noen orker å dra på tur med de. Jeg gleder meg til høsten når de går i 10. klasse!) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|