|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Moralsk dilemma: kunstnere som er idioter
Ja, det er et godt poeng.
Absolutt. Men i mitt tilfelle ville jo ikke det å henge opp plakaten egentlig være sammenliknbart med å snakke varmt om kunstneren, bare kunsten. Men jeg syns det er problematisk å skulle skille de to helt.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Helt enig i det. Det blir ofte hevdet at han bare var en tullete gammel gubbe som ikke visste hva han drev med, og det er ganske provoserende.
![]() |
![]() |
#23 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Moralsk dilemma: kunstnere som er idioterPersonlig vil jeg ikke henge opp kunst eller gå på konsert eller kjøpe bøkene til kunstnere med et menneskefiendtlig syn. For meg blir det for tett opp til å reklamere for drittsekker. Å lese hva slike skriver kan jeg gjøre for å sette meg inn i andres tankesett og vite mer om hva jeg prøver/ønsker å bekjempe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Fersk fisk
Medlem siden: Aug 2015
Hvor: Akershus
![]() |
![]() Sv: Moralsk dilemma: kunstnere som er idioterJeg tror magefølelsen din forteller deg det du egentlig trenger å vite; om du får en uggen følelse hver gang du ser bildet, og samtidig føler et behov for å forklare hvorfor du vil henge opp et bilde på tross av kunstnerens politiske holdninger, så er det nok det rette for deg å la det forbli i boden.
![]() |
#25 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Moralsk dilemma: kunstnere som er idioterJa, jeg har jo i grunn bestemt meg, så tråden er egentlig ikke for å hjelpe meg å ta en avgjørelse. Men jeg syns det er et interessant dilemma å diskutere like fullt. Og prøve å sette fingeren på akkurat hva det er som får det til å tippe over.
![]() |
#26 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Grensen må man vel kjenne på fra tilfelle til tilfelle. Akkurat i denne saken ville grensen vært så langt overskredet for meg at jeg ikke engang ville skimtet den i det fjerne bak meg.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Moralsk dilemma: kunstnere som er idioterJeg tror at du vil få et helsikes arbeid med å definere hvor grensa går for den enkelte. Det må man bare kjenne på selv.
![]() |
#28 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Moralsk dilemma: kunstnere som er idioterNei, jeg er ikke ute etter å definere hvert enkelt menneskes grenser. Nettopp derfor syns jeg det er interessant å diskutere.
![]() |
#29 |
maler
|
![]() Sv: Moralsk dilemma: kunstnere som er idioterJeg kunne sett plakaten på utstilling og syntes den var kul. Problematisert. Jeg kan høre på artister jeg ikke liker, talere jeg ikke liker og lese bøker jeg er uenig i. Men jeg spiller ikke den musikken for publikum selv eller henger opp plakat selv, da blir det jeg som uttrykker.
![]() |
|
|