Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Rettskriving (eller manglende rettskriving) på FB

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-18, 12:29   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettskriving (eller manglende rettskriving) på FB

(Jeg forstår ikke at jeg blir oppfattet så nedlatende, men jeg klarer bare lese mitt innlegg med min stemme og min mening, så det får bare være.)

Jeg tror helt klart at man ser forskjell på de som faktisk har et problem, og de som ikke egentlig har det. Og ja, jeg tror det ligger mye latskap bak de som ikke har det - det er som det henvises til over her - når man spør om ikke inititativ skrives uten s og får til svar at "det er ikke så nøye"? Hva er det da?
De fleste med lærevansker vet jo om at de har nettopp det? Jeg vil anta at det for mange av dem er mer enn krevende nok å legge ut ting på nettet i det hele tatt, og kanskje er det fullt av feil og det er HELT greit, men det er ikke sånne flåsete tullefeil som dialektfjolleri - det har de ikke blitt pest om på skolen i 15 år. De har blitt pest på den helsikes bokmålen, eller nynorsken, så det er det de skriver. De deler kanskje ord som burde vært satt sammen - sikkert godt hjulpet av stavekontrollen til Word, de blander og/å og de dropper dobbelt konsonant.
Men jeg tror ikke særlig mange med lærevansker eller dysleksi eller whatnot velger dialekt-metoden, altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.