|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?
Det varierer vel stort, men jeg antar Elise ikke hadde startet en slik tråd hvis vekt var et stort problem hos dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Superbasinella
|
Nå tenker jeg generelt på de som spiser mye usunt. Ikke konkret på HI. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Ikke ofte, for jeg synes dessverre det er best med MYE snop på en gang. Så jeg skeier ut en sjelden gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Klar
|
Jeg er forsåvidt enig med deg, og er ganske kjip mot ungene. Selv om jeg i perioder har fråtset, så er det i skjul for barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Textrovert
|
Ja, jeg vegret meg for å stå fram i denne tråden. Men det sier seg jo selv at det er lettere å stå fram med noe man "gjør riktig" enn å skulle blottlegge noe man vet at andre kan reagere negativt på.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Vi spiser mye.
![]() |
#7 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Vi handler inn 2-3 poser med snacks til helgene, som vi deler på, og drikker nok mer brus enn snittet her inne. Går ikke så mye godteri og sjokolade egentlig, og blir det handlet så ligger det lenge i skapene.
![]() |
#8 |
Panzerekstremfeminist
|
Men det e jo ikke automatisk slik at de som ikke spise mye snop, spiser skitmat i stedet for. Hos oss spiser vi aldri loff, har aldri søtt pålegg, har ikke frityrkoker, eller lever på ferdigpizza.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
intro
|
... og samtidig kan det tenkes at de som spiser mye snop, faktisk spiser sunn mat ellers.
![]() |
![]() |
#10 |
Klar
|
Det jeg mener er at mange nok har sin valgte "drug". For meg har det alltid vært sjokolade, og selv om jeg har spist altfor mye av det, så har jeg spist forholdsvis sunt ellers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Superbasinella
|
Jeg tror de fleste som velger bort helgesnop også har hodet med seg resten av uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Textrovert
|
Mente du å høres nedlatende ut nå, eller valgte jeg bare å lese deg med feil briller?
![]() |
#14 |
intro
|
Tenkte det samme. Det er faktisk ikke slik (for de fleste av oss, som ikke har diagnoser av noe slag) at det er farlig å spise en og annen sjokoladebit eller en neve potetgull - ikke engang om det skjer daglig.
![]() |
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
Det kan jeg være enig i, men 7 biter sjokolade og 35 flak potetgull på en uke er ikke i nærheten av 1,5 poser potetgull, 2-400 gram sjokolade og resten som skisseres i HI. Slike mengder har jeg faktisk ikke hørt om før, og jeg holder fast på at det er veldig mye.
![]() |
![]() |
#16 |
Superbasinella
|
Mente på ingen måte å være nedlatende. Hjernedød er nok litt å ta i, det er dine ord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Jeg er dårlig på å begrense meg da det gjelder sjokolade, så det bør jeg ikke ha i hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
Det er kjempelett! Men jeg prøver å aldri la det skje. Jeg legger egentlig på meg bare av å ha sjokolade i hus, uten å spise den. (Det føles i hvert fall sånn ...) Hadde jeg kunnet spist mer godteri enn jeg gjør uten å tenke på vekt, så hadde jeg da virkelig kost meg mer. Det er ikke fordi jeg ikke har lyst på at jeg ikke spiser godter, det er fordi jeg ikke bør ha det.
![]() |
|
|