Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Har du målt maxpulsen din?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-18, 13:19   #1
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du målt maxpulsen din?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Takk for link til enda en utregning. Ser at den tar hensyn til vekt og.

Jeg får 187 på den.
183 hvis jeg tar 220-alder.
187 på det første (211-0,64*alder)

På pulsbeltet mitt er det registrert 193 ut fra samtale/utregning med trener på senter for noen år siden. Jeg har hatt lyst til å teste maxpulsen, samtidig som jeg føler at det stemmer såpass godt at jeg tenker at det ikke er nødvendig. Som sagt synes jeg at jeg passer godt inn i de ulike sonene ut fra beskrivelser av hvordan det skal føles.

Hvis det er målt på sykkel får du lavere maksberegning enn om du hadde løpt. Forutsatt at du behersker løping da. Legen sier at løping gir høyere puls fordi overkroppen er aktiv. Jeg får det samme resultatet, er en elendig løper.

Gammel 09-05-18, 13:21   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Hvis det er målt på sykkel får du lavere maksberegning enn om du hadde løpt. Forutsatt at du behersker løping da. Legen sier at løping gir høyere puls fordi overkroppen er aktiv.

Samme her - har aldri kommet i nærheten av makspuls på sykkel.

Gammel 09-05-18, 13:27   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Hvis det er målt på sykkel får du lavere maksberegning enn om du hadde løpt. Forutsatt at du behersker løping da. Legen sier at løping gir høyere puls fordi overkroppen er aktiv. Jeg får det samme resultatet, er en elendig løper.

Den er altså ikke målt, bare regnet ut med hjelp. Kan ikke si jeg "behersker" løping, akkurat. Spørs jo hva du mener. Jeg klarer jo å løpe litt om jeg må, men velger aldri å gjøre det, fordi jeg får så fort beinhinnebetennelse av det.

Hvor mye har dere betalt for maxpuls-test, da?

Gammel 09-05-18, 14:15   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Den er altså ikke målt, bare regnet ut med hjelp. Kan ikke si jeg "behersker" løping, akkurat. Spørs jo hva du mener. Jeg klarer jo å løpe litt om jeg må, men velger aldri å gjøre det, fordi jeg får så fort beinhinnebetennelse av det.

Hvor mye har dere betalt for maxpuls-test, da?

Med behersker mener jeg evner å ta seg helt ut for å komme så høyt opp i puls som mulig. Jeg får pustevansker og vondter på tredemølla, og det lenge før jeg har tatt meg ut kondisjonsmessig. På sykkel har jeg kontroll på pust og kropp, og evner å ta i virkelig hardt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.