|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
Se resultatene: Hva er foran og bak? | |||
Borggården er foran |
![]() ![]() ![]() ![]() |
36 | 42,35% |
Fjordsiden er foran |
33 | 38,82% |
Begge deler er foran |
4 | 4,71% |
Forbaska oslofolk, har dere ikke viktigere ting å tenke på? |
12 | 14,12% |
Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Hva er foran og bak på Oslo rådhus (literally)Vi røk opp i en liten krangel i familien i dag, om hvilken side som er foran og hvilken som er bak. Rent estetisk så har jo bygningen en tydelig front mot fjorden, og også en inngang der. Men hovedinngangen er mot fridtjof nansens plass (borggården).
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er foran og bak på Oslo rådhus (literally)Enig med sønnen din. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er foran og bak på Oslo rådhus (literally)Egentlig aldri tenkt på det som foran og bak, men ja, siden man går inn fra borggården vil jeg kalle det foran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hva er foran og bak på Oslo rådhus (literally)Enig med deg. Jeg måtte sykle bak rådhuset og videre til Vika for å komme hjem i dag.
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva er foran og bak på Oslo rådhus (literally)
Ja, for FORAN Rådhuset er det vg-lista i dag!
![]() |
#9 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva er foran og bak på Oslo rådhus (literally)Hovedinngangen er i borggården, så for meg er fronten der hovedinngangen er. Man kommer den veien fra Slottet, byens paradegate og Stortinget.
![]() |
#13 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Hva er foran og bak på Oslo rådhus (literally)Eg blei overraska over at inngangen var på «baksida», første gong eg var inne i Rådhuset. Det kjennest som om forsida er på fjordsida, men sånn arkitektonisk er forsida på baksida.
![]() |
![]() |
#14 |
villende
|
![]() Sv: Hva er foran og bak på Oslo rådhus (literally)Rådhusplassen ligge nødvendigvis på forsiden av rådhuset, så inngangen ligger jo egentlig på baksiden. Men det er naturlig å tenke at borggården er foran. Så svarer er egentlig begge. Tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva er foran og bak på Oslo rådhus (literally)Fjordsiden er foran, ja. Hovedinngangen er på baksiden.
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er foran og bak på Oslo rådhus (literally)Fjordsiden er fronten, men kaller borgården for foran også selv om jeg vet det er «feil». Samtidig ville man jo sagt at en person sto foran huset om han f.eks holdt en tale eller noe, samme hvor vedkommende sto.
![]() |
#19 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva er foran og bak på Oslo rådhus (literally)Arg!! Dette må jeg finne ut av!!
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 22-06-18 kl 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|