|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Anbefal meg en tur i den norske fjellheimen
Som tenåring overnattet tanten min og jeg på Bjørnhollia og gikk dagsturer derifra. Jeg har et utrolig fint bilde av meg selv, som står over tåkelaget. Så man trenger ikke gå en runde heller.
![]() |
#22 |
ej ikke møjkets heije
|
Faren ved å bo bare ett sted er at den noe trassige tenåringen kan komme til å "bare ville være på hytta". Hvis målet er å gå fra hytte til hytte, så vil det ikke føles like meningsløst å gå en tur.
![]() |
![]() |
#23 |
This is normal!
|
![]() Sv: Anbefal meg en tur i den norske fjellheimenAurlandsdalen har mye spennende historie som man kan gi glimt av hvis man leser seg litt opp på forhånd. På Østerbø er det f.eks. en liten gammel kirkegård som gjorde inntrykk på meg første gang jeg gikk der. Gården Sinjarheim som man passerer siste dagen, er det skrevet mye om:
![]() |
![]() |
#24 |
trenger lading
|
Det går vei helt inn til Storeskag (også en DNT hytte, som man ev kan overnatte på før man begynner å gå dagen etter). Turen jeg foreslo er en trekant eller firkant, så en kommer tilbake til utgangspunktet. Problem løst hvis man kjører bil. Går trolig ikke kollektivt helt frem om man ikke kan kjøre, men du skrev hvor kunne man parkere. Kjører av før Beitostølen. Se på googlemaps e.l. Har ikke selv begynt å gå derfra fordi hytta ikke var der sist vi gikk (tror det tidligere var ei hytte der som brant eller noe for lenge siden, og at DNT nå leier eller har kjøpt ei seterstue der)
![]() |
#26 |
Glamorøs
|
Ser den.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal meg en tur i den norske fjellheimenhttps://www.aftenbladet.no/reise/Ni-...er-11846b.html
![]() |
#28 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Anbefal meg en tur i den norske fjellheimenJeg slår et slag for Hardangervidda som har relativt enkelt terreng. Gikk en firedagers tur der med da åtteåringen og min mor for to år siden. Kommer gjerne tilbake m forslag.
![]() |
|
|