Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Et godt eksempel på fattigdom?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-18, 14:34   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et godt eksempel på fattigdom?

Jeg synes det er bra at medianinntekt brukes når fattigdom defineres, selv om fattigdom kan defineres og diskuteres på flere plan.

Relativ fattigdom er en utfordring på samfunnsnivå og det er en utfordring jeg tror vi vil se mer av i årene som kommer siden utviklingen går i retning av en at gruppen "veldig rike" dvs. familier med bruttoinntekt på over 1,2 mill (mitt eksempel) er stor og legger mye av fellespremisser i mange nabolag og miljøer.
Man kan kimse av fellespremisser og si at man bør heve seg over, men det er ikke enkelt.

At en stor majoritet har masse penger påvirker fellesarenaer i stor grad.
"Det er jo bare å kjøpe ut dopapiret for 3000 kr selv og så kan jo de som har dårlig råd selge på dørene."
"Vi MÅÅ jo arrangere Polentur for 10 klasse."
"Bare Reimavotter til 600 paret er godt nok for våre barn".

Jeg leste en gang om utstyrsanbefalinger i barnehager og at de er ulike, ikke bare ut fra klima og slike forhold der man bor, men også ut fra økonomi.
Det har jeg også tenkt på når jeg har sett tråder her hvor det er fortalt om hva slags lister man får utdelt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.