|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Klar
|
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Grunnen til at mange kun kjører "innenfor kommunegrensa" er vel helst at der er de kjent, og det er mindre å følge med på. Jeg kjenner mange som vegrer seg for å kjøre steder de ikke har vært før fordi de blir stressa og slitne av å både håndtere bilkjøring og å følge med på skilting og veier. For slike tilfeller så er det jo trening, trening og atter trening som skal til. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er bedre på landevei enn mannen og han er bedre i by. Har noe med hva man er mest vant til og har mest trening på. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Det er ganske forskjellige teknikker for by- og langkjøring, så klart? I by gjelder det å være effektiv, holde trafikken, benytte luker, ting skjer fort så du må være på alerten hele tiden.
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Ja, men det der er jo selvsagt, for de fleste, iallfall. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Det lover jeg at det ikke er.
|
|
|
#7 |
|
Ad astra
|
Her i huset er Tesla mod X «konebilen». Mannen kjører den minste og definitivt eldste bilen når begge er i bruk. Jeg tar ikke sjansen på at han riper opp eller bulker «min» bil.
|
|
|
#8 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Jeg kan være en som CD beskriver. Urutinert på langtur, ikke flink til å sette på autopilot og litt vegring for å kjøre forbi alle de på Rv 3 som utrolig nok ligger ti til femten under fartsgrensen. Jeg er ikke kjent, vet ikke hvor de rette strekningene er. Er ikke frempå og klar til rett tid.
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Jeg har kjørt både i Los Angeles og i San Francisco, og har kjørt alene 110 mil fra Trondheim til Andøya. For meg er det viktig at jentene mine ser at jeg gjør det. De skal se at kvinner får til det de vil.
|
|
|
#11 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Jeg syns ikke det er så rart at mange foretrekker å kjøre der de er kjent. Det er jo en kunst å innse sine begrensninger også. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
I Storbritannia? Kan hun låne ut bilen, altså? Vi kan aldri låne bil av familiemedlemmer der, fordi alle bilene alltid er forsikret på personer og ikke på bilen. Trodde det var gjengs der borte.
|
|
|
#13 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Hun har satt meg på forsikringen, så slipper ikke unna så lett. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
På RV3 (som jeg også kjenner godt) er det svært mange gode muligheter for å kjøre forbi på sikre steder, de farlige situasjonene jeg har opplevd er når sjåfører som ikke er gode på landeveiskjøring velger feil strekker, kaster seg ut rett bak bilen de skal forbi, eller kjører i svært ujevn fart som gjør det uforutsigbart. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg kjører også den strekningen oftere enn de fleste som ikke bor der. Jeg snakker ikke om de som kjører rolig og jevnt når det er er fare for underkjølt regn. Jeg snakker om folk som hogger i bremsen på strak, tørr vei i dagslys fordi de ikke har fulgt med på farten og plutselig ser at de er over fartsgrensen. Eller som bremser hardt når folk posisjonerer seg for å kjøre forbi. Som ikke holder farten i oppoverbakker fordi de sitter og skravler, men gasser på på flatene. Som ikke klarer å kjøre forbi en traktor i 65 på km-lange strekker, men ligger så tett at man ikke kan plukke én bil av gangen.
|
|
|
#17 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#18 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jøsses. Lurer på hva som fikk deg til å tro at det var deg CD siktet til, da hun beskrev venninnegjenger fra byen på vei til Trysilrypa …
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 11-09-18 kl 19:47. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Tror kanskje ikke du får den massive motbøren du forventer her CD.
|
|
|
#20 |
|
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?På langtur kjører han mest fordi han ikke kan strikke.
|
![]() |
|
|