Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?
Opprinnelig lagt inn av Normy, her.
Jeg mener man trenger ganske mye mengdetrening for å være en god sjåfør, så damer som overlater det til mannen gjør seg selv en bjørnetjeneste.
Mengdetrening er selvsagt viktig, men det er jo mulig å få til uten at man deler 50/50 på kjøringen når man er sammen?
Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.
Jeg må innrømme at jeg himler en hel del over folk som himler over at det fortsatt er interesseforskjeller kjønnene i mellom.

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.
Jeg er litt fascinert av dere som sier at mannen kjører fordi han er en dårlig passasjer. Betyr det at han blir bilsyk, eller at han blir masete på sjåføren?
Helten kommenterer hvor jeg ligger i veibanen (han mener jeg ligger for langt til høyre, mens jeg egentlig har samme plassering som han har når han kjører), at jeg må kjøre forbi, at jeg har feil hastighet etc. Han skal tipse meg om hvordan jeg skal aktivere det ene og det andre av tekniske dubbeditter mens jeg kjører, mens jeg ikke er interessert. Det irriterer meg veldig, og det er både et problem for ekteskapet og for trafikksikkerheten.
Jeg anser meg som en minst like god sjåfør som helten, og kjører stort sett til jobb hver dag.
Opprinnelig lagt inn av Blå, her.
Men jeg er fascinert over hvor den grunnleggende sosialiseringen ligger som gjør at så mange kvinner anser mannen som en bedre eller mer naturlig sjåfør enn seg selv.
Jeg vet ikke om jeg er enig i at det er sosialiseringen som gjør at kvinner mener mannen er bedre til å kjøre. Kanskje de kvinner som anser seg for dårlige sjåfører kanskje er det? Jeg har sittet på med veldig mange venninner og kvinnelige kolleger, og det står overraskende dårlig til med kjøreferdighetene. Jeg er skremt. Både av faktum og som passasjer.