|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Jeg tror ikke det er så uvanlig at mange i vår mødregenerasjon bare har førerkort som kun virker innenfor kommunegrensa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Jeg merket faktisk forskjell på kjøringen til Trysil i helgen. Det var det mange som burde øvd seg langt mer på langkjøring. #dukker
![]() |
#143 |
Halloen!
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Er det noe særlig forskjell på å kjøre langt og kort, altså, bortsett fra det åpenbare? |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Det er ganske forskjellige teknikker for by- og langkjøring, så klart? I by gjelder det å være effektiv, holde trafikken, benytte luker, ting skjer fort så du må være på alerten hele tiden.
![]() |
#145 |
Halloen!
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Ja, men det der er jo selvsagt, for de fleste, iallfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Jeg kjører mye hver dag, og er en bedre sjåfør enn mannen. Han liker bedre å kjøre bil enn meg, jeg synes det er kjekkere å gjøre alt annet. Så på langturer kjører han ofte. Men hente og levere, korte turer osv så ville vi aldri ha byttet fordi han kom eller gikk fra bilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Klar
|
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Grunnen til at mange kun kjører "innenfor kommunegrensa" er vel helst at der er de kjent, og det er mindre å følge med på. Jeg kjenner mange som vegrer seg for å kjøre steder de ikke har vært før fordi de blir stressa og slitne av å både håndtere bilkjøring og å følge med på skilting og veier. For slike tilfeller så er det jo trening, trening og atter trening som skal til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Jeg har kjørt både i Los Angeles og i San Francisco, og har kjørt alene 110 mil fra Trondheim til Andøya. For meg er det viktig at jentene mine ser at jeg gjør det. De skal se at kvinner får til det de vil.
![]() |
#150 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Jeg syns ikke det er så rart at mange foretrekker å kjøre der de er kjent. Det er jo en kunst å innse sine begrensninger også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?
Det lover jeg at det ikke er.
![]() |
#152 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Tror kanskje ikke du får den massive motbøren du forventer her CD.
![]() |
#153 |
Textrovert
|
I Storbritannia? Kan hun låne ut bilen, altså? Vi kan aldri låne bil av familiemedlemmer der, fordi alle bilene alltid er forsikret på personer og ikke på bilen. Trodde det var gjengs der borte.
![]() |
#154 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Hun har satt meg på forsikringen, så slipper ikke unna så lett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Ad astra
|
Her i huset er Tesla mod X «konebilen». Mannen kjører den minste og definitivt eldste bilen når begge er i bruk. Jeg tar ikke sjansen på at han riper opp eller bulker «min» bil.
![]() |
#156 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Jeg kan være en som CD beskriver. Urutinert på langtur, ikke flink til å sette på autopilot og litt vegring for å kjøre forbi alle de på Rv 3 som utrolig nok ligger ti til femten under fartsgrensen. Jeg er ikke kjent, vet ikke hvor de rette strekningene er. Er ikke frempå og klar til rett tid.
![]() |
#157 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?På langtur kjører han mest fordi han ikke kan strikke.
![]() |
#158 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?I byen kjører jeg mest, hvis jeg plukker opp han, så kjører jeg videre. På langkjøring nordover kjører gjerne han fordi han kjenner veien best.
![]() |
#159 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Eg kjører nesten alltid. Han kjører dersom eg er sliten, og sjølvsagt når han ein stad utan meg
![]() |
#160 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Greia med bilkjøring er jo at det ikke bare er en hobby, men også et praktisk og nyttig hjelpemiddel i hverdagslogistikken, enten man er interessert i motoren eller ikke. Og som mange har sagt, skal man kunne det må man nesten holde det ved like. Jeg liker egentlig godt å sitte på, og gjør nok det litt for ofte når vi skal fra a til b sammen, eller jeg skal av først. Litt fordi jeg er lat, litt fordi jeg da kan spille Pokemon, og litt som et etterslep etter at jeg ofte var sliten da ungene var små, og det var godt å få hvile i stede for å måtte kjøre. Men i hverdagen har det i praksis vært jeg som har kjørt mest, fordi jeg har kjørt til jobb mens han har gått, så både treningen og oppdragelsen av ungene har vært greit ivaretatt. Nå har vi endret litt på rutinene etter at yngste begynte på skolen, så nå kjører vi nesten ikke til hverdags i det hele tatt. Kanskje jeg må ta meg på tak og kjøre litt mer når vi skal på tur sammen? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|