|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?
![]() |
#162 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er bedre på landevei enn mannen og han er bedre i by. Har noe med hva man er mest vant til og har mest trening på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Mannen er faktisk marginalt mer effektiv enn meg i oslotrafikken.
![]() |
#164 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#165 |
|
På RV3 (som jeg også kjenner godt) er det svært mange gode muligheter for å kjøre forbi på sikre steder, de farlige situasjonene jeg har opplevd er når sjåfører som ikke er gode på landeveiskjøring velger feil strekker, kaster seg ut rett bak bilen de skal forbi, eller kjører i svært ujevn fart som gjør det uforutsigbart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Vi bor ikke sammen og har hver vår bil, så den som eier bilen kjører. Når vi kjører langtur deler vi ca 70/30. Jeg klarer bare å kjøre en drøy times tid i slengen før jeg blir trøtt i øynene og lurer på om jeg kommer til å sovne bak rattet. Så siden det er sjåføren (stort sett) som bestemmer når det er på tide å ha pause, blir det til at han kjører lengre strekk enn meg.
![]() |
![]() |
#167 |
Prettiest mess ever seen
|
Jeg kjører også den strekningen oftere enn de fleste som ikke bor der. Jeg snakker ikke om de som kjører rolig og jevnt når det er er fare for underkjølt regn. Jeg snakker om folk som hogger i bremsen på strak, tørr vei i dagslys fordi de ikke har fulgt med på farten og plutselig ser at de er over fartsgrensen. Eller som bremser hardt når folk posisjonerer seg for å kjøre forbi. Som ikke holder farten i oppoverbakker fordi de sitter og skravler, men gasser på på flatene. Som ikke klarer å kjøre forbi en traktor i 65 på km-lange strekker, men ligger så tett at man ikke kan plukke én bil av gangen.
![]() |
#168 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jøsses. Lurer på hva som fikk deg til å tro at det var deg CD siktet til, da hun beskrev venninnegjenger fra byen på vei til Trysilrypa …
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 11-09-18 kl 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#170 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?En forsvarlig forbikjøring er ikke farlig. Å være bil nr 2 er det som lager kø, hvis man ikke holder farten.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 11-09-18 kl 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
can-jur
|
Litt pussig er det jo at vi har så fundamentalt forskjellig oppfatning av samme veistumpen. De (og det er MANGE!! Og inkluderer flere dødsulykker dessverre) farlige situasjonene jeg har opplevd har alle, uten unntak vært forbikjøringer.
![]() |
![]() |
#172 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Jeg har da stadig opplevd kø på Rv 3, som på alle andre veier. Sporadiske køer på grunn av maskiner eller traktorer i veien hvor det er vanskelig å kjøre forbi, eller fordi noen holder lavere fart enn gjennomsnittet. De løser seg jo opp etter en stund, men småkøer som dannes bak saktegående kjøretøy finnes på alle veier over hele landet og er et helt vanlig fenomen i trafikken.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 11-09-18 kl 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Det er ofte kø hjem søndager i vinterhalvåret. Det synes jeg er rart du ikke har opplevd. Som i at køen går i 65-70, altså, ikke rushtrafikk. Jeg kjører aldri forbi kø, kun hvis hele køen kjører forbi problemet. Men ellers det My sa.
![]() |
#174 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#175 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Da står man i kø, ikke kjører i kø. Når man kjører i 3 timer er det stor forskjell på 65 og 90 på flotte veier.
![]() |
#176 |
can-jur
|
Nå er vel ikke rv 3 noen 90 km vei og særlig flott er den heller ikke.
![]() |
![]() |
#177 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Vi bytter ikke, men mannen min setter seg oftere bak rattet når vi skal ut på tur. Jeg kjører mye, og har ikke problem med å kjøre noe sted. Tok ungene med på impulsiv roadtrip til Køben i en ferie hvor mannen måtte jobbe, og kjørte både i storby, på ferge og på motorvei.
![]() |
#178 |
Textrovert
|
Jeg er ofte bil nr. 2. Jeg tar igjen bil nr. 1, men bil nr. 1 kjører fort nok til at jeg ikke ønsker å kjøre forbi. Er det da min "plikt" å kjøre forbi likevel for ikke å skape kø?
![]() |
#179 |
Dragedytteren
|
![]() |
#180 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Helt enig med Celenbelen, man må ikke kjøre forbi, men gi god plass hvis noen andre vil. Det eneste problemet er hvis man ligger klistret til støtfanger og ikke skal forbi.
![]() |
|
|