Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?
Opprinnelig lagt inn av Elise, her.
Siterer fra dagens besøk på Spar: "Kari, de har satt ut egg DER BORTE OGSÅ!! Du får egg du og!"
Det oppleves jo ikke på vanlige tilbud, men på helt syke tilbud, og spesielt når det er priskrig og helt ville tilbud på de samme varene fra butikk til butikk. I dag hadde jo Spar flere egg, så hvis man trengte egg kunne man kjøpe egg til dyrere pris enn 10 kr hvis det var tomt for de billige, eller man kunne gått over veien og handlet på kiwi i stedet.
Men slik som det har vært en gang ved juletider og en gang ved påsketider at det ikke er mulig å oppdrive rødkål fordi de har blitt solgt så uanstendig billig at folk har gått av hengslene, det blir tøysete. Jeg har opplevd å ikke kunne servere grøt på julaften, fordi alle butikkene hadde grøt på tilbud og folk kjøpte til det ble tomt. Det samme med Kvikklunsj ved påsketider, men det var sikkert bare til pass for meg.
Det er jo ingen menneskerett å få kjøpe findus-fisk med 40 % rabatt, så jeg tenker bare "æsj, for sent ute" når jeg kommer til tom fiskedisk i tilbudsperioden. Hvis jeg absolutt må ha den fisken får jeg jo kjøpt den et annet sted. Også er det noen heldiggriser som har fisk til over påske. 
(Datteren min kommenterte forøvrig på en fyr i butikken i dag som LESSET smoothie oppi handlekurven sin. Han hadde en sånn liten kurv på hjul, og fylte den omtrent opp med smoothie. Han forsynte seg ikke på en rolig måte, men med albuene ut til siden og var veldig rask og så nærmest litt hissig ut.)
Det siste tilfellet der er typisk et slikt tilfelle der jeg hadde tenkt at det sikkert skulle deles ut smoothie til deltakerne på et idrettsarrangement eller noe sånt. :naiv: