|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Nordisk Råd har hatt felles pantesystem oppe til debatt, men har ikke funnet noen løsning. Det er ganske mye pant som går tapt i grensehandel og ferieturer, og mye av det blir ikke resirkulert heller. Jeg tror et felles pantesystem hadde vært verdt den ekstra kostnaden.
![]() |
#142 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?
Jeg ser at forslaget mitt har skaffet en del hevede øyenbryn. Og må innrømme at jeg fniser litt. Okay, jeg er aldri i Sverige for å kjøpe noe som helst, men når svenske bokser dukker opp hos oss går de i plastretur, metallretur eller gis til noen som drar dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Jeg pleier ikke å hamstre, og bryr meg ikke om andre gjør det. Men jeg synes det er rimelig flaut når folk kommer i kassa og krangler høylytt med kassapersonellet om at de må få lov til å overgå oppgitt kvote. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Men om det var ett igjen da? Hadde dere tatt det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Jeg tar gjerne det siste om det er ett igjen, men det er ganske stor forskjell fra å ta de tre siste, når det står folk rett bak deg.
![]() |
#146 |
Yes, we can!!
|
Ja, herregud, noen må jo ta det. Kanskje ikke hvis de stod en 7-åring bak meg med store øyne og som åpenbart syns Hotellfrokost med SPEILEGG var det beste som hadde skjedd siden han ble født.
![]() |
#147 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
can-jur
|
![]() Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Men hvorfor er det bedre å ta det ene siste enn de to eller tre siste?
![]() |
![]() |
#149 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Jeg skjønner heller ikke poenget når det er på en hotell-frokost. Der står det sannsynligvis et ferdig brett med nye egg klart på kjøkkenet, som ikke blir båret ut før det første er tomt.
![]() |
#150 |
Halloen!
Ikke grådig å spise tre egg, men litt grådig å alltid være den som skyfler de siste eggene ned på fatet/tar det siste kakestykket uten å spørre andre/tømmer hylla for kjøttdeig, kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Fordi hvis det er 3 egg igjen kan 3 mennesker få 1 egg hver, i stedet for at 1 menneske får 3 egg og 2 mennesker som vil ha egg får 0.
![]() |
#152 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Synes dette blir flisespikkeri. Vi lider mer av overvekt enn av det motsatte her til lands. Det er ingen som dauer av ikke å få tre egg til frokost, lissom.
![]() |
#153 |
frakoblet
|
Hvis du tenker deg om, så skjønner du det sikkert?
![]() |
#154 |
Halloen!
Og jeg synes det trer fram noen rare motpoler her som verken er fugl eller fisk. Man (bl. a jeg) føler seg nødt til å forklare hvorfor man ikke uten videre soper med seg de siste 24 Norwegia-pakkene fra tilbudshyllen, eller eggene fra frokostbuffeen, og må i neste runde svare på spørsmål i retning av "ær`e rækti (eller feil) av meg å spise 25 speilegg?" Og så kommer neste innlegg som handler om overvekt og at det uansett ikke er sunt å spise tre speilegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Det handler ikke om å få nok egg. Det handler om skikk og bruk, og alminnelig høflighet. Oppførsel, med andre ord. Egg er et eksempel.
![]() |
#156 |
Travelt opptatt
|
Eksemplet fra hotell-frokosten er mer som "det er 5 twist-biter i skåla, og en full og nyåpnet twistpose ved siden av som noen sitter klare til å fylle skåla med".
![]() |
#157 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Men hvis folk tenker "trenger jeg tre egg eller holder det med ett?" da ville det ikke vært noen problemstilling.
![]() |
#158 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Eller "kollegaen har stukket på rema for å kjøpe en pose til, og er tilbake om ca 5-10 min". Jeg tar en, overlater resten til andre, også tar jeg flere når kollegaen kommer tilbake med ny pose.
![]() |
#159 |
ekstremt trøtt
|
Men hva med oss som er undervektige da, er det greit at vi tar tre egg, vi trenger det jo.
![]() |
#160 |
Halloen!
Nå er det vel ingen som skriver at de har "reagert veldig" på verken speilegg eller ostekjøp, eksempelet med eggene brukte jeg bare for å beskrive hvordan jeg tenker rundt "er det greit å hamstre?" |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|