|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Enkle Halloween-tips atter en gangDet skal visst være Halloween-bursdag hos oss førstkommende lørdag
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkle Halloween-tips atter en gangDet var en av de matsiden som hadde mumier laget av hvit marengs.
![]() |
#3 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Enkle Halloween-tips atter en gangSiden jeg generelt er veldig glad i kransekake, ville jeg laget fingre av kransekakemasse. Skåldete mandler til negler, og litt rød kakeglasur til blod nederst.
![]() |
#4 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Enkle Halloween-tips atter en gangSpøkelsesbananer? https://www.nrk.no/mat/skumle-bananar-1.14266039
![]() |
#5 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Enkle Halloween-tips atter en gangJeg så et fint tips i dag, pepperkakemenn med skjelett av royal icing på seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Klar
|
![]() Sv: Enkle Halloween-tips atter en gangVi har lagd edderkopper av Oreokjeks med lakrislisser til bein og marengsspøkelser. (Google it) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Enkle Halloween-tips atter en gang
![]() |
#8 |
♡
|
![]() Sv: Enkle Halloween-tips atter en gangHadde halloweenbursdag for noen år siden hvor jeg lagde pølser med spagetti tredd igjennom, bare spagetti som var farget med konditorfarge, kjøpte spiselige øyne som jeg festet på marshmallows, tegnet øyne og hoggtenner på klementiner. Skal se om jeg finner bilder.
![]() |
#12 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Enkle Halloween-tips atter en gangVi hadde kransekakefingre i går, i tillegg til brownies spøkelser. (Bluen, du kan se de på fb siden min..) Det er bare brownies i biter, med marshmallows på, svart glasur til øyne og munn.
![]() |
#13 |
intro
|
![]() Sv: Enkle Halloween-tips atter en gangTakk for gode tips! En del av dette har vi hatt tidligere år, men det er jo ingenting som hindrer oss i en gjentakelse. Barn liker ofte tradisjoner. Det var visst klassevenninnene som hadde pushet på for at det skulle bli Halloween-bursdag i år også - "for det er jo tradisjon!"
![]() |
![]() |
#14 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Enkle Halloween-tips atter en gangVi pleier å lage marengsspøkelser. Krever halvannen time i ovnen, men er ellers superenkelt å lage. Jeg bruker bare en liten pensel og litt konditorfarge til øynene.
![]() |
#15 |
intro
|
![]() Sv: Enkle Halloween-tips atter en gangJa, slike har vi også laget - veldig fine! Konditorfarge til øynene var lurt, for de mat-tusjene vi har brukt, går tørre på 1-2-3.
![]() |
![]() |
#16 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Enkle Halloween-tips atter en gangNaboen vår averterte i nabolagsgruppa på FB etter pent brukte gresskar fra i går til å ha på trappa til lørdagens fødselsdagsselskap.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|