|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Holdbarhet på hjemmelaget jule-småkake-deig?Kjære allvitende forumdamer
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Holdbarhet på hjemmelaget jule-småkake-deig?Jeg vil tro en uke går helt fint. Jeg har hatt pepperkakedeig og kakemanndeig i kjøleskapet i flere dager, og det var ingen forskjell fra dagsfersk. Et døgn har de jo godt av å ligge uansett.
![]() |
![]() |
#3 |
Trøtt
|
![]() Sv: Holdbarhet på hjemmelaget jule-småkake-deig?Julekakedeiger vil holde tildekket i kjøleskap i over en uke ja. Jeg pleier selv å ha berlinerkransdeig i en uke eller to. Morgenlevering.no har begynt å selge snåkakedeig, og det står at den vil holde seg i kjøleskap i inntil 3 uker.
![]() |
#4 |
Endelig mamma
![]() Sv: Holdbarhet på hjemmelaget jule-småkake-deig?Tusen takk skal dere ha. Da tør jeg å ta sjansen på det. Følte jeg måtte dobbeltsjekke med noen voksne siden jeg skal gi noen av kakene til svigerfamilien også.
![]() |
#5 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdbarhet på hjemmelaget jule-småkake-deig?Noen ganger kan det være fint å fryse ferdige ruller, også. Typisk cookies, mørdeigskaker o.l. kan fint fryses i ferdige ruller, plastpakkes og så skjæres skiver av og rett på plata (evt med bakepapir...) uten å tine helt. Om de ikke er bånnfrosne i en veldig god fryser, er det bare noen få minutter på benken og kjøre på. Særlig fint for å få nybakte kaker med ryddig kjøkken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Endelig mamma
![]() Sv: Holdbarhet på hjemmelaget jule-småkake-deig?Oh... BRA triks Charlie!
![]() |
|
|