|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lettere utlada
|
![]() NatteravnJeg har begynt som Natteravn i bydelen her!
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: NatteravnVi Natteravner på trinnbasis, delt mellom 5/6/7 på tre barneskoler og ungdomsskolen. Det er helt supert å gå Natteravn og en utrolig lettvinn måte å få bedre sosial samvittighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tatt på
|
![]() Sv: NatteravnHer i bydelen er det FAU til de to ungdomsskolene som har tatt over Natteravn. Så det er to grupper som går. Og siden jeg sitter i FAU i på den ene, så er jeg med og organiserer.
![]() |
#6 |
lettere utlada
|
![]() Sv: NatteravnVi er så heldige i bydelen vår å ha 150 frivillige som jevnlig trør i gatene. Men jeg savner egentlig flere foreldre fra småskoletrinnet. Den preventive delen av å ha foreldre som går Natteravn er sterkt undervurdert. Dette er noe både politi og uteseksjonen også etterlyser og ønsker.
![]() |
#8 |
lettere utlada
|
![]() Sv: NatteravnJa, det høres bra ut. Her er det en koordinator som sitter og ordner vaktene. Det blir satt opp vakter ett halvår av gangen. Så man får god mulighet til evnt å bytte eller gi beskjed om at vakt ikke passer. Og siden vi er så mange så er det kun en vakt pr halvår. (Men det kommer alltid noen inn i mellom der folk kan melde sin interesse om de ønsker å stille. Som f.eks. ved juleball på ungdomsskolen osv.)
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NatteravnHer er det Fau som arrangerer og gleder meg til det er «vår tur»
![]() |
#11 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: NatteravnDet er flott at det er så mange som har overskudd til å være natteravn.
![]() |
#12 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NatteravnHer er det foreldre med barn på 9.trinn som går. 2 ganger Ila skoleåret.
![]() |
#13 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: NatteravnJeg er med å organisere vår lokale Natteravnsgruppe. Det er et samarbeid mellom 9 skoler (barne og ungdomsskoler). Alle foreldrene blir bedt om å gå 1 gang i året (pr barn). Vi som organiserer har 4 kvelder hver vi er ansvarlige for i løpet av et år.
![]() |
#14 |
Permakulturell
|
![]() Sv: NatteravnVi har også meldt oss til Natteravn-vakter. Jeg skal ut en gang i løpet av våren. Litt usikker på hvordan det er organisert her, dog. Vi skrev oss på liste på siste foreldremøte.
![]() |
#15 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NatteravnSynes det er kjepeflott at folk engasjerer seg og melder seg som natteravner. Jeg hadde aldri turt, trur jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flax
![]() Sv: Natteravn
Hvorfor tenker du at du ikke tør?
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: NatteravnMan går alltid sammen med andre og man er hele tiden "the good guy" som natteravner. En ekstra grei voksenperson som er ute på gatene. Sist gang fikk jeg en stor klem (av kjent ungdom) når jeg natteravnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flax
![]() Sv: Natteravn
Nei, det passer ikke for alle selvsagt. Vi har ikke hatt noen skumle episoder hos oss all den tid jeg har vært med, men klar for noen kan jo bare tanken på å måtte tilbringe tid med fremmede være skummelt i seg selv.
![]() |
#20 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: NatteravnHer går de som har barn på ungdomsskolen en gang i året. Det er ganske kjedelig. :bøgda: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|