|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvilken dessert etter pinnekjøtt?Riskrem utgår. Hvilken dessert ville dere servert i et førjulsselskap der pinnekjøtt er hovedrett? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken dessert etter pinnekjøtt?Vi har riskrem her men ingen som orker etter julematen.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvilken dessert etter pinnekjøtt?Jeg kan ikke helt forstå at man skal kunne få ned noe dessert etter å ha spist pinnekjøtt.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Hvilken dessert etter pinnekjøtt?Sorbet, om man absolutt må ha noe. Gjerne solbær- og/eller kirsebærsorbet.
![]() |
![]() |
#7 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hvilken dessert etter pinnekjøtt?Fruktsalat var et godt og friskt forslag. Og så enkelt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvilken dessert etter pinnekjøtt?Vi pleier å ha krumkaker med moltekrem, men vi tar det litt utpå kvelden og ikkje rett etter pinnekjøttet.
![]() |
#10 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvilken dessert etter pinnekjøtt?Vi har alltid to desserter på julaften, etter pinnekjøttet. Riskrem, fordi mannen er oppvokst med det, og bare må ha det, og fruktsalat fordi det ene barnet ikke liker grøt, og da heller ikke riskrem (og allerede tidligere på dagen har tvunget ned sine årlige, obligatoriske skjeer med grøt på leting etter mandel), og et annet barn elsker frukt. Vi blander skamløst fruktsalat, krem, riskrem og bærsaus i alle mulige kombinasjoner etter smak og behag.
![]() |
#11 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken dessert etter pinnekjøtt?Mamma lager fantastisk fruktsalat, og hun lager da en slags lake til. Har ikke oppskriften, men vil tro den er ganske lik denne.
![]() |
![]() |
#12 |
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken dessert etter pinnekjøtt?Jeg serverer ofte panna cotta etter pinnekjøttmiddag. Med syrlig jordbærsaus tilsatt lime.
![]() |
#13 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Hvilken dessert etter pinnekjøtt?Jeg skal ha julebord for klubbvenninner snart. Da tenker jeg det blir pannacotta eller karamelloudding, og sjokoladepudding (fordi det er favoritten til ei av de som kommer) .
![]() |
#14 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Hvilken dessert etter pinnekjøtt?
Hvordan lager du sausen?
![]() |
#15 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det er bedre med råkrem (krem+eggedosis med en god dæsj godt vaniljesukker) enn vanlig krem til fruktsalat, det er fast julaftensdessert hos oss.
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvilken dessert etter pinnekjøtt?Den enkleste desserten er den beste. En kule sitronsorbet fra Kulinaris, hell noe musserende over og server. (Til nyttår har vi alltid sånn godteri som eksploderer i munnen. Drysser det over til slutt.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvilken dessert etter pinnekjøtt?Her er det tradisjon for riskrem eller karamellpudding. Riskrem er himla tungt etter eit stort måltid, altså. Det er jo nesten ein middag i seg sjølv.
![]() |
#18 |
Fornøyd
|
Jeg lager syrlig panna cotta (med yoghurt, fra Trines matblogg). Den eg ikke så mektig. Kan serveres med mangosalsa eller bringebærcoulis.
![]() |
#19 |
koko
|
Skulle foreslå det samme, det er en deilig dessert.
![]() |
#20 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hvilken dessert etter pinnekjøtt?Pasjonsfrukt- eller sitronfromasj. Friskt og luftig etter det heftige pinnekjøttet. Jeg har servert begge variantene med stort hell. En bærsaus er godt til. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|