Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Lykkeland, da?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-18, 08:30   #121
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg må si at jeg ikke kjente igjen Dirdalsgardene, men så var det jo ikke der de hadde filmet heller.

Stemmer det. Det var «nordøst for Sandnes», og det tolker jeg som i retning Hommersåkområdet? Vet ikke?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 08:39   #122
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Stemmer det. Det var «nordøst for Sandnes», og det tolker jeg som i retning Hommersåkområdet? Vet ikke?

NRK skriver at de var i Noredalen, men det ligger vel rett øst for Sandnes?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 09:21   #123
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

NRK skriver at de var i Noredalen, men det ligger vel rett øst for Sandnes?

Å? Aldri hørt om Noredalen. Hvor er det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 09:22   #124
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

På Sviland, ja. Ikke nordøst nei, rett øst.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 00:22   #125
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Interessant:

https://www.aftenbladet.no/meninger/...-ikke-nok-folk

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 14:10   #126
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Ai ai ai. Har sett hele sesongen nå på noen få dager. Da er det alt for lenge til siste episode neste uke! Spent på hva som skjer da...

Liker serien godt. Men er så godt som dialekt-døv, og har knapt vært i Stavanger, så jeg aner ingenting om det kritikken går på.

Fargene er helt nydelige.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 14:54   #127
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Og spørsmål til dere som har sett dagens episode. Var det barnefaren som var med til det andre bedehuset? Jeg er så ansiktsblind. Jeg mener i tillegg til ektemannen, altså.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 18:45   #128
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Ja, det var det.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 22:43   #129
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Jeg diskuterte serien med en kollega her om dagen, og hun syns det var så fælt å se hvor skamfull Anna er over hjemplassen og familien sin. Jeg har overhode ikke fått det inntrykket at hun er skamfull, bare at hun ønsker bedre kår for familien sin. Hvordan tolker dere det?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 22:48   #130
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Det som er fælt å se av skamfullhet er moren til hun som fikk baby. Fikk litt inntrykk av det hos Anna i første eller andre episode kanskje, men ikke senere.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 23:44   #131
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Serien er fantastisk. Gru-gleder meg til siste episode.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 23:47   #132
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg diskuterte serien med en kollega her om dagen, og hun syns det var så fælt å se hvor skamfull Anna er over hjemplassen og familien sin. Jeg har overhode ikke fått det inntrykket at hun er skamfull, bare at hun ønsker bedre kår for familien sin. Hvordan tolker dere det?

Jeg har ikke tenkt at hun skammer seg i det hele tatt. Heller at hun vil skjerme dem fra andres fordømmelse. Og at hun gjerne vil at de også skal ha del i den rivende utviklingen som foregår rundt dem.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 23:53   #133
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Serien er fantastisk. Gru-gleder meg til siste episode.

Jeg og!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-18, 23:58   #134
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg diskuterte serien med en kollega her om dagen, og hun syns det var så fælt å se hvor skamfull Anna er over hjemplassen og familien sin. Jeg har overhode ikke fått det inntrykket at hun er skamfull, bare at hun ønsker bedre kår for familien sin. Hvordan tolker dere det?

Jeg tror hun har vært skamfull, men at hun begynner å finne ut av hvem hun er, sånn i det hele taget.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 00:41   #135
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Jeg tror hun kjenner på at hun kommer fra enkle kår på landet i forhold til at hun skal gifte seg med en fra en finere familie i byen. Men om hun skjemmes? Nei, det synes jeg ikke.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 11:59   #136
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Jeg tror hun kjenner på at hun kommer fra enkle kår på landet i forhold til at hun skal gifte seg med en fra en finere familie i byen. Men om hun skjemmes? Nei, det synes jeg ikke.


Men tror du det blir bryllup? Dette blir jo veldig spennende. Grugleder meg også til siste episode.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 12:15   #137
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Men tror du det blir bryllup? Dette blir jo veldig spennende. Grugleder meg også til siste episode.

Jeg håper hun ombestemmer seg mht bryllupet, men det blir jo spennende å se, da.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 18:11   #138
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Jeg håper bryllupet blir avlyst, tror ikke noen av de egentlig vil gifte seg. Men er redd for at de gjennomfører bare fordi de burde.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-18, 16:52   #139
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror hun har vært skamfull, men at hun begynner å finne ut av hvem hun er, sånn i det hele taget.

Det var inntrykket mitt også. Og at det var amerikaneren som fikk henne til å se annerledes på det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 10:57   #140
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lykkeland, da?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no