Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Har du sjangerallergi?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-07, 11:26   #1
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sjangerallergi?

Jeg gikk i mange år og sa at ejg ikke likte å lese krim. Helt til jeg begynte å lese Mankell, Lindell osv. Jeg hadde vel sett for meg at all krim var som Agatha Cristie og Poirot. Skal si jeg tok feil ...

Gammel 28-07-07, 22:10   #2
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg gikk i mange år og sa at jeg ikke likte å lese krim. Helt til jeg begynte å lese Mankell, Lindell osv. Jeg hadde vel sett for meg at all krim var som Agatha Cristie og Poirot. Skal si jeg tok feil ...

Hadde samme opplevelse jeg også. Har som Nabojenta lest Mankell, Marklund og Lindell etter å ha blitt omvendt av Jo Nesbø's "Sorgenfri".
Ellers velger jeg aldri kiosklitteratur og type Danielle Steel- romaner. Noen nevner "historier fra virkeligheten" , og disse ville jeg sky som pesten tror jeg (selv om jeg ikke helt ser for meg hva det er - forbinder slikt med ukeblader jeg, da)

Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 22:20   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser heller ikke mye krim, har verken lest Lindell, Holt eller Mankell. Men Liza Marklund synes jeg er underholdende.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:17   #4
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg har ikke lest den, men alle jeg kjenner mener at jeg må gi Coelho en sjanse og lovpriser Veronica vil dø. Selv blir jeg småredd bare av tittelen og tenker at det må være en deprimerende bok, noe de benekter.

Vennene dine har helt rett!
Tittelen har kanskje skremt bort mange lesere?

Den er ikke deprimerende - tvert imot. Den er klok, og temaet er psykisk helse og mening i tilværelsen med utgangspunkt i Veronicas selvmordsforsøk.

Gammel 29-07-07, 12:11   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker krim. Jeg liker noen av Agatha Christie og elsker Dorothy Sayers. (Det er egentlig Lord peter jeg elsker, men hun har nå kreert denne flotte amnnen, så jeg elsker derfor henne også). Rosens Navn er en krimbok, og mange andre gode bøker har også gåter vevet inn i handlingen. det er bare at det er MER. Det er lesverdig utover selve plottet, det er god litteratur, det er samfunnskritikk og humor. Jeg er også stor fan av Jan Guillous Hamilton-bøker.

Gammel 29-07-07, 13:09   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser lite fantasy og Sci-fi, uten at jeg vil kalle det allergi. Dvs. jeg har nok litt fantasyallergi. Jeg elsker jo sci-fi-filmer, og burde sikkert lest endel også, men har liskom aldri kommet igang.

Krim leser jeg, ofte i perioder. Har blitt veldig glad i Jo Nesbø og leste mye Agatha Christie som barn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 13:15   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Jo Nesbø også. Han har godt språk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.