Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Jeg dømmer heller ikke, men må innrømme at jeg er overrasket over at så mange synes det er et poeng å pynte seg for hverandre. For min del er det helt irrelevant om mannen min har på seg joggebukse eller dress, men så har jeg heller aldri hatt noen som helst interesse av pene ting.
Hvem pynter du deg for da, eller skjønner du ikke vitsen med å pynte seg i noe tilfelle, eller i noen anledning? Jeg pynter meg i alle fall ikke for vilt fremmede. For de andre i selskapet jeg er sammen med, for mannen, for barna, for meg selv, for å føle meg litt finere. Jeg synes heller ikke min mann gjennom 25 år blir spesielt spennende med penklær på. Men jeg synes det gir en stemning av litt mer stas og høytid når alle har pyntet seg, bordet er pyntet, og man spiser litt finere mat enn vanlig.
Men selv om det ikke har så mye med saken å gjøre i dette tilfellet (altså pynting nyttårsaften og på andre fester er pga stemningen, ikke pga behov for å hvile øynene på noe pent), så gleder jeg meg ofte over å omgi meg med noe pent. Natur, landskap, blomster, kunst, bygninger og mye annet.