Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Og det var, som sagt, ikke det jeg snakket om. Så da ser jeg ikke relevansen ved spørsmålene dine i det hele tatt - i alle fall ikke rettet som svar til innlegget mitt som du siterte.
Jeg siterte i utgangspunktet Olympia, som mente at man skulle få tilbake pengene om man ikke "så englene" ved endt "utdannelse".
Men mitt hovedbudskap er altså, for n'te gang at jeg synes det er ganske grove karakteristikker som kommer fra enkelte her om andres livssyn.
Og ja, jeg føler meg en smule truffet av dem, da jeg også har gitt uttrykk for en viss helning i alternativ retning.
Jeg tar meg den frihet å si i fra at jeg føler enkelte går for langt, og finner meg rett og slett ikke i å bli kalt koko, sprø, tulling, etc, bare fordi jeg tror på noe annet enn dem som bruker slik terminologi.
Og da er saken den at når man da kaller andre, med et annet livssyn enn en selv for alle disse tingene, da kaller man også meg for det, ikke sant? Og flere med meg.
Derfor finnes det en lov mot dette, slik at mennesker skal slippe å oppleve det.
Men: Mange driter tydeligvis i den loven, det ser vi jo daglig, og ikke nytter det å si i fra heller.
Ikke her en gang.
Tja, hva skal man kalle det? Oppegående? Saklig? Voksent? Noe å respektere?
De vet kanskje svaret selv, de som synes det er greit å ytre seg i den hensikt å ydmyke/latterligjøre andre på bakgrunn av tro/livssyn...
|