Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lettvinn vegetarmiddag for nybegynnere

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-19, 13:08   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lettvin vegetarmiddag for nybegynnere

Det er kanskje et banalt forslag, men hva med salat i skåler (godt med bønner til), hvor alle plukker det de liker best, og eventuelt med tortillalefser eller pitabrød til? (Nå så jeg at dere trenger glutenfritt, men dere bruker kanskje slike produktet likevel? )

Grønnsakssupper, eller gryteretter med ris til?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-19, 13:32   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det er kanskje et banalt forslag, men hva med salat i skåler (godt med bønner til), hvor alle plukker det de liker best, og eventuelt med tortillalefser eller pitabrød til? (Nå så jeg at dere trenger glutenfritt, men dere bruker kanskje slike produktet likevel? )

Ja, vi gjør allerede sånn ganske mye. Jeg tenker mest på noen nye mer typiske vegetarretter.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-19, 13:37   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brokkolikaker er mine barn glade i.

Du koker brokkolien veldig lett og hakker den. Blandes med hakket purre, revet hvitost, potetmel og egg. Stekes som kjøttkaker. Det er litt vanskelig å få det til å henge sammen. Vi pleier å servere det med ris, yoghurtdressing og gjerne oppskåret tomat.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-19, 13:42   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker bønner og linser i alt det kan puttes bønner og linser i.

Kjøttsauser
Hjortegryte (i tillegg til kjøtt da)
Lasagne
Taco (i stedet for eller i tillegg til kjøtt), enchilladas etc.
Linsegryter
Ja, hva som helst, egentlig.

Noen ganger kamuflerer jeg litt av bønnene med å mose dem litt med et sånt potetstapperedskap.

Du kan forresten også ha hvite bønner i potetstappen.

Jeg er også veldig glad i puy-linser. Det liker jeg godt å blande med en eller annen form for vinaigrette og bruke som tilbehør. Godt til stekt torsk.

Sist redigert av Hyacinth : 11-01-19 kl 13:56.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12.