Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere
Litt refleksjoner over boken.
Jeg lurer veldig på hvem det var som befant seg under gulvet i det første kapittelet. Ollivander? Jeg syns det var en helt grei innledning, men jeg savnet at Harrys forhold til familien fikk en slags avslutning. De forsvinner ut av livet hans, og så er det det, liksom. Spesielt forholdet til Dudley skulle jeg gjerne ha hørt litt mer om.
Jakten var spennende nok. Jeg skjønte aldri helt hvorfor Harry endte opp med Hagrid. Jeg syns ikke det var det opplagte valget - jeg hadde nok heller gått for Mr. Weasley, men det var kanskje fordi Hagrid har vært Harrys "livvakt" gjennom hele serien?
Tiden de var på The Burrows var helt grei, og jeg syns bryllupets veldig abrupte avslutning var bra. Jeg savnet at de ikke skulle tilbake til skolen, selv om jeg jo skjønte hvorfor det var helt umulig.
Teltturen var litt langtekkelig, jeg likte at Harry fikk innsyn i Voldemorts tanker, men er enig i at det var en smule tilgjort. Jeg skulle ønske JKR hadde brukt mer tid på tilintetgjørelsen av de enkelte Horcruxene. Og så lurer jeg fortsatt veldig på hvem hun i utgangspunktet ikke hadde planlagt å ta livet av.
Etter å ha lest epilogen igjen så ser jeg at den muligens er en smule flat. Og jeg skulle ønske at det kommer flere bøker fra verdenen, om ikke om Harry.
|