Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-07, 21:47   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Litt refleksjoner over boken.

Jeg lurer veldig på hvem det var som befant seg under gulvet i det første kapittelet. Ollivander? Jeg syns det var en helt grei innledning, men jeg savnet at Harrys forhold til familien fikk en slags avslutning. De forsvinner ut av livet hans, og så er det det, liksom. Spesielt forholdet til Dudley skulle jeg gjerne ha hørt litt mer om.

Jakten var spennende nok. Jeg skjønte aldri helt hvorfor Harry endte opp med Hagrid. Jeg syns ikke det var det opplagte valget - jeg hadde nok heller gått for Mr. Weasley, men det var kanskje fordi Hagrid har vært Harrys "livvakt" gjennom hele serien?

Tiden de var på The Burrows var helt grei, og jeg syns bryllupets veldig abrupte avslutning var bra. Jeg savnet at de ikke skulle tilbake til skolen, selv om jeg jo skjønte hvorfor det var helt umulig.

Teltturen var litt langtekkelig, jeg likte at Harry fikk innsyn i Voldemorts tanker, men er enig i at det var en smule tilgjort. Jeg skulle ønske JKR hadde brukt mer tid på tilintetgjørelsen av de enkelte Horcruxene. Og så lurer jeg fortsatt veldig på hvem hun i utgangspunktet ikke hadde planlagt å ta livet av.

Etter å ha lest epilogen igjen så ser jeg at den muligens er en smule flat. Og jeg skulle ønske at det kommer flere bøker fra verdenen, om ikke om Harry.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.