Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

The best a man can get?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-19, 14:55   #28
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The best a man can get?

Ja. Og jeg tror vi er ganske enige. Men jeg tror det hadde hjulpet disse "på gjerdet"-mennene å bli modigere, dersom vi var flinkere til å påpeke at trakasserende adferd er avvikende, ikke normalt oppførsel.

En setning jeg har brukt, og som jeg ser senker skuldrene hos de nervøse er "ja, for jeg vet jo at du, hvis en av kompisene dine plutselig hadde dratt en Giske på en ungjente på vei ut fra et utested, DU hadde jo ikke tenkt at det var "jaja", sant? Du hadde jo reagert?"

Og så har jeg snakket en del om det som Esme har skrevet her inne, og som Hadia Tajik skriver i en av sms-ene til et av ofrene til Giske, om at kvinner tar et voldsomt stort ansvar for "god stemning", at man ikke skal lage bråk og sjau. Sånn at vi glatter over og ikke hyler og skriker, som vi sikkert "burde". Det og at man blir så sjokka at man ikke kommer på hva man burde gjort før etterpå. Men det er jo litt universelt også, og menn blir sikkert også ofte sittende og tenke "nå er det nok jazzing!!", uten å si fra. For å ikke lage dårlig stemning. Så når de sier "hvorfor har hun ikke SAGT FRA?", så syns jeg det er greit å peke på at de kanskje ikke SIER FRA alltid, de heller. Mannen min ble for eksempel sittende og stirre i gulvet på et utdrikningslag en gang, der det plutselig var leid inn strippere. Det var kleint og helt OFF og ugreit, og 90% av de som var der syns åpenbart det samme. Men man kan liksom ikke ødelegge festen heller.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.