|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
![]() Airbnb for dummiesVi tenker å driste oss ut på nye ukjente markeder.
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Airbnb for dummiesJeg har brukt Airbnb en del og alltid vært fornøyd. Jeg har forholdt meg til utleiere med med gode tilbakemeldinger og aldri falt for fristelsen til å leie «så billig at det er for godt til å være sant». Jeg tenker at man stort sett får det man betaler for, også på Airbnb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Airbnb for dummiesDu kan velge å betale 100% eller 50% når du bestiller, ikke sikkert 50% tilbudet kommer fram på mobil, men PC ihvertfall. BNB beholder pengene til leien er ferdig.
![]() |
#4 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Airbnb for dummiesBare gode erfaringer. Sitter i en Airbnb-leilighet i Florida as we speak. Velger konsekvent utleiere som er «superhoster» og de med gode tilbakemeldinger. Opplever at de alltid er svært imøtekommende og svarer raskt. Her i USA har det vært kodelås på døra og/eller innsjekking i resepsjonen på resortet. I feks Spania har jeg møtt eier for overlevering av nøkkel. Betalte 50% ved bestilling, og de resterende 50 et par uker før ankonst, mener jeg. Kommuniserer alltid med verten via Airbnb-appen, så dokumentasjonen blir liggende i tilfelle trøbbel.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Airbnb for dummiesVi brukte Airbnb for første gang nå i vinterferien , i Århus.
![]() |
#6 |
One of These Days
|
![]() Sv: Airbnb for dummiesHar leid flere ganger gjennom Airbnb, og vært veldig fornøyd. Noen ganger har vi møtt utleier og andre ganger har vi ikke møtt utleier. Vi gjør det egentlig ikke for å få billigere sted å bo, men heller at det er bedre plass. I fjor hadde kjæresten og jeg en flott leilighet med terrasse i Italia. Og da ungene, kjæresten og jeg hadde stor leilighet rett ved siden av Liseberg. Det var utrolig deilig å ta med take-out og sette seg på verandaen med beina opp etter en hel dag på Liseberg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Airbnb for dummiesFleire og gode erfaringar her også! Pengane blir som eg har forstått reservert hos Airbnb og overført når alt går som avtalt. Vi har både møtt utleier og ikkje møtt utleier. Vi har bodd i det som virkelig er folk sine heimar og det som viste seg å vere utleieleilighet. Sjekkar som dei andre her at folk er Superhost og lese anmeldelsar.
![]() |
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Airbnb for dummiesVi har bodd i flere airbnb-leiligheter og bare møtt utleier én eller to ganger. Nøkkelen har vi typisk hentet i en kafe, bar eller kiosk rett i nærheten, det har alltid vært uproblematisk.
![]() |
#9 |
wizzzard
|
![]() Sv: Airbnb for dummiesHar budd i fleire airbnb-leiligheter har kjem sikkert til å gjere det igjen. Kjem og går ofte til ugunstige tider og då har dei fleste løyst det med å legge ut nøkkel. Fleire av utleigarane har eg aldri møtt. Alle boliger reine og fine, med sengetøy og handkler.
![]() |
#10 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
![]() Sv: Airbnb for dummiesTusen rakk for svar alle sammen.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Airbnb for dummiesVi har også brukt AirBnB noen ganger, og bare har gode opplevelser.
![]() |
#12 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Airbnb for dummiesHar leid på airbnb, men du har mye av de samme leilighetene på feks booking.com, og noen er også på husbyttesider samtidig. Mange sånne steder nå bruker nøkkelbokser med kode, er min erfaring, og så har de ofte en perm el.l. med hus-info. Så treffer ofte ikke eier i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Står på egne ben
![]() Sv: Airbnb for dummiesMen kan en søke på airbnb på kart? Sånn at om jeg søker etter et sted i Gøteborg eller i nærheten så kan jeg se hvor de ligger i et kart? Får jo bare opp ørten sider når jeg søker og vanskelig å se hvor de ligger, og de ligger jo milesvis unna de jeg sjekker nærmere. Er det noe jeg ikke skjønner med å søke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Airbnb for dummies
Hvis du skriver inn søkekriteriene dine (antall personer, by og dato), og velger at du ser etter "Hjem", så får du opp en knapp øverst til høyre, hvor det står "vis i kart".
![]() |
|
|