Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Særemne/fordypningsoppgave

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-19, 05:27   #11
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Særemne/fordypningsoppgave

Ok, jeg innser at jeg kanskje gjør det mye enklere for meg selv om jeg går for en av de ferdige problemstillingene fra læreren.

Alternativ 9: Moderne litteratur for unge lesere
Problemstilling: «Hvordan få flere unge til å lese moderne litteratur?»
Denne problemstillingen åpner opp for en litt annen tilnærming. Siden du selv er å regne som ung, og
har lang erfaring som elev i skolen, har du forutsetninger for å mene noe om spørsmålet. Likevel, om
du velger dette prosjektet, kan du selvsagt ikke bare fyre løs med en tirade med kvalifisert synsing. Du
bør selvsagt sette litteraturen i sentrum for arbeidet og trekke inn litterære tekster når du skal drøfte
leselyst blant unge. (Moderne litteratur = litteratur etter fra og med Det moderne gjennombrudd).
Dette alternativet åpner også for å forske på og reflektere rundt litteraturens plass i norskfaget og andre
fag. Hvordan formidler vi moderne litteratur slik at den vekker engasjement og interesse? Her vil du
trenge sekundærkilder slik at du kan anvende fagspråk og fagteori i tillegg til å formidle eget syn.

Jeg er da kanskje ikke å regne som ung lengre men. Her hadde det jo vært kjekt å laget ett lite spørreskjema og sendt til ett utvalg bibiliotek for å finne ut hvordan leselysten til unge virkelig er. Men unge er jo ett vidt begrep så det bør vel avgrenses, type enten 13-16 eller 16-19?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen

Sist redigert av Frøy : 07-03-19 kl 05:55.
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:41.