Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

*gått meg vill i bærejungelen*

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-07, 09:29   #1
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

*gått meg vill i bærejungelen*

Snuppa er snart 4 mnd å jeg vil ha noe å bære henne i.
Har denne fra før

ikke blitt brukt så mye.

Vil ha noe som hun sitter godt i, kan sove i. god å bære.
Og som vi kan bruke på kreta om 1 mnd.

Tips med link til sider der de kan ses og kjøpes , ønskes

Gammel 28-07-07, 09:59   #2
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: *gått meg vill i bærejungelen*

Jeg er veldig glad i ringslynga mi. Har bært lillebror i den siden han var nyfødt, mage mot mage. Den er rask å ta på og tar liten plass. Jeg har flere men denne i Solarveil skal være med til Mallorca om en liten stund. Den kan vi bade med og den beskytter mot uv-stråler. Kjøpes på Lotusbarn f.eks. Send meg en PM hvis du vil ha gratis frakt.

Gammel 28-07-07, 13:54   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Jeg er veldig glad i ringslynga mi. Har bært lillebror i den siden han var nyfødt, mage mot mage. Den er rask å ta på og tar liten plass. Jeg har flere men denne i Solarveil skal være med til Mallorca om en liten stund. Den kan vi bade med og den beskytter mot uv-stråler. Kjøpes på Lotusbarn f.eks. Send meg en PM hvis du vil ha gratis frakt.

ok.

Tror neppe jeg blir å bade med henne i den *ler*
Hun hater å bade

Hva er forskjell på sjal og ringslynge?
Og hva er forskjell på de forskjellige ringslyngene?

Lurer litt på denne:
http://lotusbarn.com/zcart/index.php...roducts_id=509

Gammel 28-07-07, 13:58   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mei tai eller lignende. Noe man kan bruke lenge, lenge. Sjal er gode å bære i de, men mei tai er så lettvint.

Gammel 28-07-07, 14:41   #5
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: *gått meg vill i bærejungelen*

Mei Tai ville jeg gått for, særlig siden hun er så stor og.
Den kan du bruke fra nå og til du slutter å bære.
Min snuppe på 3,5 år blir fortsatt bært i MT'n nesten daglig.
Å bære med MT er fantastisk, det er som å bære luft når man knyter riktig.
Og den kan brukes både på mage, rygg og til hoftebæring.
Min favoritt innen MT er babyhawk, jeg har prøvd flere andre og, men babyhawk'en er liksom vinneren.
http://www.babyhawk.com/

(siden dems er stygg, men MT'ene er fine, og her designer du stort sett din egen MT)

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 15:28   #6
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Enig med lil'c - ville valgt en Mei Tai. Jeg bærer lillebror (som jo er like gammel som din snupp) mye i mei tai - har også en babyhawk som jeg er veldig fornøyd med, og så har jeg sydd en lettere en til sommerbruk selv.

Bærer også i sjal (slynge har jeg aldri fått helt til), men MT er utvilsomt enklere å bruke. Det er en grei sak å handle fra Babyhawks nettside, men det tar jo litt tid før den kommer, så du burde gjøre det nå hvis du skal ha den med.

Sist redigert av Tangina : 28-07-07 kl 16:48.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 16:31   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mei Tai eller Ergo. Jeg har Ergo, den er litt mer sporty, men det finnes veldig mange fine Mei Tai'er også.

Du kan titte på www.babyslynga.no og slå opp på Ergo bæresele.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 16:49   #8
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

ok. etter det jeg har lest så kunne man ikke bruke mai tai før ungen var en 5-6 mnd..

*forvirret* hehe

Hva er forsjell på de forskjellige mai taiene?

Gammel 28-07-07, 16:55   #9
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

ok. etter det jeg har lest så kunne man ikke bruke mai tai før ungen var en 5-6 mnd..

*forvirret* hehe

Jo, man kan bruke MT fra nyfødt.
Fra nyfødt brukes den med froskestilling, altså bena inni MT'n.
Men en på 4 mnd. kan godt bæres med bena ut altså. Det er jo det som er glimrende med MT, det er en riktig ergonomisk og god stilling, med knærne høyere enn rumpa, så barnet ikke henger fra hoftene bla.

Hvis du ser på babyhawk.com siden, også ser på tettitett.com og lotusbarn.no foreks. så ser du forskjellige MT'er, det er ikke vanvittig store forskjeller, men litt. Største forskjellen på de er vel kanskje hode/nakke støtten og løsningen på den.

Gammel 28-07-07, 17:13   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Tja, kanskje en bartender kan si deg det?

Gammel 28-07-07, 17:20   #11
lil'c
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Gammel 28-07-07, 18:38   #12
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: *gått meg vill i bærejungelen*

Vi har også en Babyhawk som vi har brukt siden lillebror var 2 mnd. Veldig fornøyd med den også og den blir nok med på tur. Men ringslyngen er mye raskere å få på hvis man har utålmodig unge som må opp, fort. Ofte da jeg bærer lillebror.

Selv om du ikke kommer til å bade med henne så er det jo greit å ha henne i noe som beskytter når du tusler i vannkanten med storebror. I dusjen har vi også brukt denne. Slipper å bekymre meg om glatt baby og kan bruke to hender til å vaske håret hans eller annet.

Solarveil er i tillegg luftig. Når det var varmt her tidlig i sommer (ihvertfall et par dager) så brukte jeg kun solarveilslyngen. Syntes det ble for mye stoff og for varmt med det andre bæretøyet jeg har.

Opprinnelig lagt inn av Marianne

Lurer litt på denne:
http://lotusbarn.com/zcart/index.php...duct s_id=509

Den er fin men desverre utsolgt.

Gammel 28-07-07, 20:21   #13
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

er det ikke lov å skirve litt feil da?

Gammel 28-07-07, 21:48   #14
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Mei Tai eller Ergo. Jeg har Ergo, den er litt mer sporty, men det finnes veldig mange fine Mei Tai'er også.

Du kan titte på www.babyslynga.no og slå opp på Ergo bæresele.

Enig med Scarlett. Jeg er ingen bæreekspert, men har provd Baby Bjorn (forferdelig), ringslynge (fint og enkelt fram til baby var ca 5-6 mndr), Mei Tai (glimrende, bra vektfordeling men litt knotete til du finner ut av knytinga) og Ergo (glimrende, bra vektfordeling, synd den kun finnes i doelle farger ).

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 22:23   #15
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Når det gjelder en førstegangsMetTai'er, så er rådet mitt at du går for en du liker utseendet på. De aller fleste er gode å bære i. I alle fall de 'ferdigutviklede'; altså de som er forbi prototypestadiet. Når det gjelder sovehette er ikke det noe du trenger til en liten baby, siden hodet ikke kommer til å stikke opp over kanten på MT'en på en stund.

Jeg har da vitterlig sett Ergo-seler i andre farger enn sort og vinrødt, men hvor? Mener det var noe turkis og limegrønt, bl.a. Husker jeg feil?

Gammel 01-08-07, 22:32   #16
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg har da vitterlig sett Ergo-seler i andre farger enn sort og vinrødt, men hvor? Mener det var noe turkis og limegrønt, bl.a. Husker jeg feil?

Limited editions!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 22:33   #17
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Forøvrig anbefaler jeg vevd sjal, som har en viss læringskurve, men gir fantastisk komfort. Og så anbefaler jeg selvsagt tettinntil.com.

Gammel 01-08-07, 23:21   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Vevde sjal er supre de, men jeg foretrekker så absolutt et elastisk til nyfødte. Jeg har hatt hugabub, storchenwiege og mei tai og de har alle gode kvaliteter.

Gammel 01-08-07, 23:25   #19
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Limited editions!

Den grønne der var jo kul!

Men det var faktisk ikke de der altså. Mulig jeg må ha drømt..

Gammel 02-08-07, 17:57   #20
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Standard

Vevde sjal er supre de, men jeg foretrekker så absolutt et elastisk til nyfødte. Jeg har hatt hugabub, storchenwiege og mei tai og de har alle gode kvaliteter.

Enig, men til en 4 måneders baby ville jeg heller valgt vevd.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.