|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Humlebol i veggen!Vi har hatt en drøy måned med tilvenning, men nå får ikke lillesøster lenger hysterisk anfall når en Veldig Målbevist Humle TM kommer fresende mot henne ved middagsbordet, og svinger tre cm før den når nesen hennes. Adrienne trenger kanskje litt lenger tid, men kan nok sikkert vennes til dem hun også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Humlebol i veggen!Adrienne er meget redd for humler etter noen uheldige sammenstøt med arten, blant annet stikk på foten dagen før hun skulle gifte seg. Humler er kjempeskumle.
![]() |
#24 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Humlebol i veggen!Humler har det med å falle ned i bukselinningen min når jeg lener meg fremover, og deretter "brenne" meg skikkelig. Det har i allefall skjedd ved tre anledninger. Humlene som har humlebol hos oss er derimot veldig fredelige - om enn effektive og litt brå i bevegelsene. De er så fullastet med blomsterstøv når de kommer tilbake at de såvidt klarer å holde seg oppe. Da er de i tillegg superfokusert på å komme ned til ungene (?) sine kjappest mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Humlebol i veggen!Jeg skulle inn og skrive at jeg ikke kommer på besøk før humlene er borte, men det har 2010-versjonen av meg allerede gjort.
![]() |
#33 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Humlebol i veggen!Jeg husker faktisk ikke! Men den karnappen der de bodde har vi fjernet for lengst. Jeg tror faktisk de forsvant over sommeren.
![]() |
#34 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Humlebol i veggen!
Veps surrer ikke bare rundt, de blir agresive når man tuller med hjemmet deres. Og her var det flere nick som ikke er så aktive lenger ser jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Humlebol i veggen!Vi hadde invasjon av veps i plommetreet rett ved terrassen i fjor sommer. Det var sykt mye veps, ca 8 på hver eneste plomme.
![]() |
#36 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Humlebol i veggen!Nåmmin stakkars vovven!
![]() |
#37 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Humlebol i veggen!I fjor var det jo generelt mye veps da.
![]() |
#38 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Humlebol i veggen!Veps og humler er ikke i samme gate, selv om begge summer
![]() |
#39 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Humlebol i veggen!
Det er enorm forskjell. Vepsene får jeg bare lyst til å klaske, mens humlene må jeg sette meg på hendene for å la være å koseklappe. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|