Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når ens utdanning går en til hodet ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-07, 20:58   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når ens utdanning går en til hodet ...

Oi, så mange sivilingeniører det er her inne, da! Men ikke skjønner jeg hva Benmurphy da gjorde hos oss oppå haugen.

Med humanistisk hovedfag og 147 ensporede vekttall er jeg nok en middelhavsfarer her inne, og jeg vil påstå at jeg i alle fall ikke er av den arrogante fagnissetypen. Identiteten min er i grunnen ikke spesielt nært knyttet til fagbakgrunnen, ei heller jobbmessig. Jeg tror faktisk ikke jeg ville vært noe særlig annerledes uten utdannelsen (men det skyldes vel også at jeg valgte minste motstands vei og spesialiserte meg i noe jeg alltid har vært hekta på - språket). Ellers må jeg si meg enig med Scarlett i at det nok er studietida i bred forstand som har preget meg.

De fleste i bekjentskapskretsen vår har høyere utdanning i en eller annen form (parkonstellasjonen filolog/sivilingeniør er en klassiker i så måte), men blant mine nærmeste venner finnes også folk uten utdanning. Det tenker jeg aldri over, og vi har slett ingen problemer med bølgelengden. At man mangler høyere utdanning er jo for øvrig ikke synonymt med å sitte i kassa på Rimi - det er fullt mulig å ha interessante og utviklende jobber uten å besitte de "rette" skolepapirene.

Emneord
arroganse, klassiker, utdanning

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.