|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Leie elektrisk sparkesykkelJeg og tiåringen skal på Oslotur til uka og hun er supergira på å leie elsparkesykkel. Ser det er mange forskjellige selskaper. Er det noen som har erfaringer å dele?
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Leie elektrisk sparkesykkelDu leier via mobilen, og de står (ligger) overalt, så ja, barn kan bruke dem, nei, det følger ikke med hjelm.
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Leie elektrisk sparkesykkelDu må bekrefte når du lager konto at du er over 18 år.
![]() |
#5 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Leie elektrisk sparkesykkelJeg har kjøpt min egen, og nei- ungene får ikke bruke den. Den går alt for fort for de to yngste, og selv 16-åringen får ikke lov der det er mye folk.
![]() |
#6 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Leie elektrisk sparkesykkelNår det er sagt- hvis dere holder dere i utkantene av parken feks på colloseumsiden burde det ikke være noe problem å teste det ut, for å ha gjort det, hvis det er en moden og fornuftig 10-åring. Min 9-åring fikk prøve her uten strøm, for å se om han håndterte vekta, den veier jo 4 ganger mer enn den han har fra før, og da sleit han. Men han er en liten fyr da.
![]() |
#7 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Leie elektrisk sparkesykkelJeg kan ha vært uheldig, men jeg synes bremsene har vært veldig harde, så jeg har nesten gått i styret flere ganger fordi den bremser så brått (og ujevnt). Det er ikke et leketøy, egentlig. #kjip
![]() |
#8 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Leie elektrisk sparkesykkelDet stemmer godt med min erfaring også, at hvis man bruker bremsen på styret er det fort gjort å stupe forover. Så jeg bruker begge, men mest den mekaniske. Noe som igjen krever litt mer av den som kjører. 16-åringen hadde ett nesten-kræsj i overgang fra asfalt til brostein, og da var farten så lav at jeg nesten holdt følge i gangfart. Om det var pga håndbrems vet jeg ikke, men hun slo seg kraftig.
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Leie elektrisk sparkesykkelDen siste jeg brukte hadde ikke bakbrems, det står også i appen at de nyeste ikke har det.
![]() |
#11 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Leie elektrisk sparkesykkelDu kan bare leie en sykkel på en app. Såhvis du skal ha til barnet må hen ha egen app eller du må ha to ulike apper. Jeg hadde aldri latt min 10-åring kjøre der det er folk eller ting som kan skades. Min har fått prøve alene på en liten plass uten folk.
![]() |
#12 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Leie elektrisk sparkesykkelUngene mine på 10 har fått teste både sammen med meg og alene i bakgården. Det er ikke aktuelt å la de holde på uten at jeg er tilstede eller på et sted med mye folk, men som lek under oppsyn har det vært veldig stas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Leie elektrisk sparkesykkelDet har vært problematisert rundt ansvar og forsikring for dette opplegget, både ifht selve sykkelen og ellers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Leie elektrisk sparkesykkel
Dette var Tier, mener jeg, har bare prøvd den og Voi.
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Leie elektrisk sparkesykkelPoden eier en, og den går ikke fortere enn 20 km/t eller hva som er grensen. (Husker ikke i farten.) Jeg har prøvd den, og det går jo unna når det går unna, men den han har bremser fort opp om man slipper "gassen", så jeg klarte meg uten trynings. Men det er litt kronglete det der med å slippe gass OG bremse, og å ikke skulle trakke på bakhjulet (hans skal man ikke det på), som man gjør på de manuelle.
![]() |
#16 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Leie elektrisk sparkesykkelI dag suste jeg rundt i Frognerparken, og holdt meg til ytterkantene. Traff knapt folk på de veiene mellom 10-11 i dag, men det er jo masse midt i.
![]() |
#17 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Leie elektrisk sparkesykkelJeg tenkte også på ytterkantene i Frognerparken. Ser de leies ut pr minutt, så da holder det kanskje med en ti minutters runde. 😋
![]() |
#18 |
This is normal!
|
![]() Sv: Leie elektrisk sparkesykkelJeg er egentlig helt anti utleieelsykler i Oslo, men med mål om å finne trøst for avlyst Australiatur (skulle dratt til Singapore i morgen) for yngste, har jeg gått med på en tur til Oslo inkl. sparesykkellåning. Må alle fire ha appen og bruke den for å leie? Er det noen steder det er bedre å prøve enn andre? Og hvor tett er det med folk sentralt i Oslo nå? Går det greit å overholde minsteenmetersregelen?
![]() |
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Leie elektrisk sparkesykkelPå det siste: Jeg syns det stort sett er lite* folk i byen, men jeg er der ikke så mye selv heller, da. En jeg kjenner som sykler gjennom Frognerparken daglig sier at uten turistene så er det veldig folketomt der, i forhold til det er ellers på denne tiden.
![]() |
#20 |
This is normal!
|
![]() Sv: Leie elektrisk sparkesykkelKanskje vi skal parkere i nærheten der og se om vi får testkjørt litt før vi evt. prøver oss mer nedover mot sentrum?
![]() |
![]() |
|
|